اقتصاد جهان

احتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، احتمالاً قیمت فروش رسمی نفت خام سبک عربی را در ماه می افزایش خواهد داد.
نظرسنجی رویترز از شش منبع پالایشی نشان داد که قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب در مقایسه با آوریل بین ۲۰ تا ۳۰ سنت در هر بشکه افزایش خواهد یافت.
انتظار می رود با افزایش قیمت نفت خام ابوظبی موربان با همین کیفیت، قیمت نفت خام فوق سبک عربستان ۳۰ تا ۵۰ سنت در هر بشکه افزایش یابد.

قیمت فروش نفت موربان در ماه می ۵۸ سنت افزایش یافت و به یک دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان/دبی رسید.
کاهش عرضه نفت خام متوسط ​​و سنگین ناشی از تعمیر و نگهداری میادین نفتی در عربستان سعودی، تداوم کاهش تولید اوپک پلاس و افزایش مصرف داخلی در چندین کشور تولیدکننده خاورمیانه، از فروش رسمی حمایت خواهد کرد. قیمت نفت خام متوسط ​​و سنگین در عربستان سعودی.
قیمت رسمی فروش نفت عربستان معمولا در پنجمین روز هر ماه اعلام می شود و روند قیمت نفت ایران، کویت و عراق را تعیین می کند. این بر حدود ۹ میلیون بشکه نفت خام در روز فروخته شده به آسیا تأثیر می گذارد.
شرکت سعودی آرامکو قیمت نفت خام خود را بر اساس توصیه مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود در یک ماه گذشته و همچنین بر اساس سود و قیمت کالا محاسبه می کند.

انتهای پیام/۴۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا