اقتصاد جهان

احتمال افزایش قیمت نفت عربستان برای بازار آسیا

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از اویل پرایس، انتظار می رود عربستان سعودی قیمت فروش رسمی همه گریدهای نفت خام خود را در بازار آسیا در ماه سپتامبر افزایش دهد، اما حاشیه سود ضعیف پالایشگاه ها مانع از افزایش قیمت ها می شود.
انتظار می رود آرامکو عربستان به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان، قیمت فروش رسمی همه گریدهای نفت خام برای آسیا را در ماه آینده افزایش دهد.
انتظار می رود عربستان سعودی قیمت فروش نفت سبک عرب را ۵۰ تا ۸۰ سنت در هر بشکه نسبت به ماه اوت افزایش دهد و بین ۲.۳۰ تا ۲.۶۰ دلار در هر بشکه بالاتر از میانگین عمان/دبی بفروشد.
میانگین عمان/دبی شاخصی است که برای ارزیابی صادرات نفت خام از خاورمیانه به آسیا استفاده می شود.

شاخص دبی در هفته های اخیر به دلیل افزایش وارونگی یا عقب ماندگی بین ماه های اول و سوم افزایش یافته است.
وارونگی معمولاً زمانی رخ می دهد که کمبود عرضه در بازار وجود داشته باشد، جایی که قیمت قراردادهای آتی کمتر از قیمت لحظه ای فعلی در بازار است.

اما با توجه به حاشیه سود کم پالایشگاه ها در آسیا، افزایش قیمت نفت عربستان در ماه سپتامبر محدود خواهد بود. پیش بینی می شود قیمت رسمی فروش انواع نفت به آسیا بین ۵۰ تا ۸۰ سنت در هر بشکه افزایش یابد.

عربستان سعودی معمولاً قیمت رسمی فروش نفت خود را در حدود پنجم هر ماه منتشر می کند. قیمت نفت عربستان در این ماه نشان دهنده نگاه این کشور به تقاضای جهانی نفت در آینده است.
کمیته وزیران نظارت بر توافق کاهش تولید اوپک پلاس قبل از اعلام رسمی قیمت نفت عربستان برگزار می شود و انتظار نمی رود سیاست تولید این گروه تغییر کند.
انتهای پیام/۶۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا