اقتصاد جهان

احتمال بازگشت تحریم های نفتی ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از اویل پرایس، انتظار می رود دولت بایدن در ماه آوریل تحریم های جدیدی را علیه نفت ونزوئلا اعمال کند و دلیل آن ممنوعیت نامزدی یکی از نامزدهای مخالف در انتخابات امسال ونزوئلا است.

تعلیق شش ماهه تحریم‌های نفتی ونزوئلا در ماه آوریل به پایان می‌رسد و دولت بایدن احتمالاً در آن زمان همه این تحریم‌ها را بازگرداند، زیرا ونزوئلا شرایط لازم برای برداشتن آنها را برآورده نمی‌کند.

ماریا کورینا ماچادو، رهبر مخالفان ونزوئلا، هفته گذشته از نامزدی برای ریاست جمهوری منع شد. ماچادو در رسانه ها گفت که این حکم دادگاه ونزوئلا نشان دهنده ترس مادورو و حزب حاکم قبل از انتخابات ریاست جمهوری است. او به عنوان رهبر اپوزیسیون اعلام کرده است که با وجود ممنوعیت از سمت خود استعفا نمی دهد و بدون او انتخابات را برگزار نخواهد کرد.

توافق دولت بایدن با ونزوئلا برای لغو تحریم های نفتی شش ماهه این کشور به شرط برگزاری انتخابات عادلانه و آزاد در سال ۲۰۲۴ انجام شد. اما ونزوئلا اکنون این توافق را نقض کرده و از سوی دیگر امیدوار است تولید نفت خود را از ۷۸۶ هزار بشکه در روز به یک میلیون بشکه در روز پس از لغو تحریم ها برساند.

دولت بایدن ظاهراً قصد دارد تحریم ها علیه صنعت نفت ونزوئلا را پس از پایان معافیت ها در ۱۸ آوریل تمدید کند.

لغو تحریم ها باعث افزایش تولید، فروش و صادرات نفت و گاز ونزوئلا می شود. علاوه بر این، به ونزوئلا اجازه داده شد تا سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در بخش نفت و گاز جذب کند. ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر نفت در جهان است.

انتهای پیام/۶۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا