ورزشی

احتمال برگزاری دیدار دوستانه ایران و روسیه در سال ۲۰۲۵

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ میخائیل دگتیارف وزیر ورزش روسیه در دیدار با کیومرث هاشمی شهادت آیت الله رئیسی و یارانش را تسلیت گفت و گفت: همانطور که پوتین اعلام کرد رئیسی فردی خاص بود و همیشه در خدمت مردم بود.

وی به روابط ایران و روسیه در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روابط بسیار خوبی بین دو کشور وجود دارد و روسیه مایل به توسعه همکاری ها با ایران است و خوشحالیم که این ارتباط با این وزارتخانه برقرار شده است. ورزش ایران و از طریق ورزش. تعاملات توسعه می یابد.

وزیر ورزش روسیه به برگزاری ۳۰ رویداد مشترک بین این کشور و ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ورزشکاران روس در رویدادهای مختلف به میزبانی ایران شرکت می کنند که حضور در مسابقات نوروزی یکی از این رویدادها است. همچنین همکاری دو باشگاه زنیت و سپاهان بسیار خوب پیش رفته و این دو باشگاه توافق و همکاری خوبی داشته اند. توافق بین فدراسیون های فوتبال ایران و روسیه نیز در حال انجام است.

دگتیاریف اضافه کرد: ورزشکاران ایرانی نیز در روسیه بسیار فعال بوده اند و امیدوارم در مسابقات بریکس که در کازان برگزار می شود دوباره فعالیت خود را نشان دهند. از شما دعوت می کنم به عنوان مهمان ویژه در این مسابقات شرکت کنید و امیدوارم این مسابقات مورد حمایت ایران قرار گیرد.

در ادامه کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان ضمن قدردانی از همدردی همتای روس خود با شهادت رئیس جمهور و همراهان وی و همچنین سفر رئیس دومای دولتی به تهران برای شرکت در مراسم تشییع مراسم شهدای ایران گفت: مهمترین مسئله ای که روسیه در حال حاضر با آن مواجه است بحث تحریم های بین المللی در حوزه ورزش است و باید برای آن تدبیری اندیشیده شود و معتقدیم ورزش از سیاست جداست اما سیاست ها کشورهای عضو معاهده شانگهای باید با پیگیری های خود سعی در رفع این تحریم ها داشته باشند.

وی ادامه داد: وقتی این تحریم ها برداشته شود ورزشکاران شما می توانند در مسابقات شرکت کنند و خیالشان راحت باشد. روسیه یکی از کشورهایی است که ظرفیت بسیار بالایی در ورزش قهرمانی دارد و از اینکه ورزشکاران روسیه نمی توانند با پرچم کشورشان در مسابقات شرکت کنند، ناراحت هستیم. به طور کلی ورزشکاران قلب المپیک هستند و بدون آنها ورزش معنایی ندارد.

هاشمی با بیان اینکه آمادگی اجرای قرارداد همکاری بین دو کشور را داریم، خاطرنشان کرد: پنج رشته ورزشی ما برای حضور در مسابقات بریکس اعلام آمادگی کرده اند و پنج فدراسیون دیگر نیز در مرحله بررسی نهایی و اعلام آمادگی هستند.

هاشمی با اشاره به اهمیت توسعه بین المللی پاورلیفتینگ به عنوان یک رشته سنتی ایرانی گفت: وزیر اسبق ورزش روسیه قول ساخت پاورلیفتینگ در این کشور را داده بود و ما نیز برای این امر اعلام آمادگی کرده بودیم. برای توسعه

وزیر ورزش و جوانان به قدرت لیگ هندبال روسیه اشاره کرد و افزود: روسیه وضعیت و لیگ خوبی در هندبال دارد و آمادگی داریم در این زمینه نیز با یکدیگر تعامل داشته باشیم. ما می خواهیم از ظرفیت های کشور شما در اسکی، هاکی روی یخ و اسکیت بورد و نمایش استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: همانطور که گفتید توافق بین فدراسیون های فوتبال ایران و روسیه در حال انجام است و امیدوارم در سال ۲۰۲۵ تیم های ملی ایران و روسیه در پنجره فیفا به مصاف هم بروند.

وزیر ورزش و جوانان ایران در پایان به ضرورت حمایت ایران و روسیه در امر کسب کرسی های بین المللی اشاره کرد و خواستار حمایت روسیه از ایران برای کسب این کرسی ها شد.

دگتیارف در پایان با قدردانی از حمایت هاشمی از ورزش روسیه، وی را مدیری باتجربه خواند که با مشاوره هایش می تواند به رویکرد جدید این کشور در مقابله با تحریم های ورزشی بین المللی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا