اقتصاد جهان

احتمال تعطیلی کارخانه بزرگ ریزتراشه در انگلیس

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از روزنامه انگلیسی ساندی تلگراف، یکی از بزرگترین کارخانه های تولید ریزتراشه در بریتانیا پس از خروج شرکت آمریکایی اپل از معامله پرسود با آن، با احتمال تعطیلی مواجه است.

حساب‌های ثبت‌شده توسط سازنده ریزتراشه‌های آمریکایی Coherent، که مالک یک تأسیسات ۳۱۰۰۰۰ متر مربعی در شهرستان دورهام در شمال شرق انگلیس است، نشان می‌دهد که از دست دادن مشتری اصلی خود آینده آن را به خطر انداخته است.

به گزارش ساندی تلگراف، این کارخانه قطعاتی را برای اپل تولید می کند که در سیستم تشخیص چهره آیفون استفاده می شود، اما این غول آمریکایی به دلیل تغییرات در آیفون بعدی، سفارشات خود را متوقف کرده است.

زیرمجموعه انگلیسی Coherent نسبت به ادامه تجارت ابراز تردید کرد و گفت که یک بررسی استراتژیک در حال انجام است که می تواند منجر به فروش کارخانه شود.

این شرکت اعلام کرد که اعلامیه خرید نهایی را برای سایر مشتریان خود صادر کرده است.

در بیانیه این شرکت آمده است: متاسفانه تحویل به مشتری اصلی در پایان سال مالی ۲۰۲۳ متوقف شد. این موضوع ادامه این تجارت را زیر سوال می برد. بررسی استراتژیک کسب و کار فناوری جدید و/یا فروش این تجارت در حال حاضر به عنوان گزینه های ممکن در حال بررسی است.

یک سال پیش، پس از اینکه اپل به شرکت اعلام کرد قصد دارد سفارشات را متوقف کند، کارخانه بیش از ۱۰۰ کارگر خود را اخراج کرد. ۲۵۷ کارمند باقی مانده نیز برای بررسی قراردادهای باقی مانده مانده اند.

این بسته شدن آخرین ضربه به صنعت تراشه بریتانیا است که در سال‌های اخیر با تغییر تولید جهانی به آسیا کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا