اخبار اقتصاد ایران

احتمال تغییر در حداقل حقوق کارگران | ماده ۷ قانون کار چه می‌گوید؟

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در مذاکرات شورای عالی کار این موضوع مطرح شد که بازنگری در حوزه حقوق کارمندان در حوزه کارگری نیز اعمال شود و در اصلاحیه کارگری منعکس شود. حقوق.

ایران تحلیل به نقل از فارس، شورای عالی کار از افزایش بیش از ۳۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال جاری خبر داد، تصمیمی که انتقاداتی را به دنبال داشت. منتقدان این رقم را ناکافی ارزیابی کردند و معتقد بودند که بازنگری در دستمزد کارگران ضروری است.

سید احسان خاندوزی امروز در نشست خبری با بیان اینکه برای اجرای دستورات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور در حوزه اصلاحات کارگری کارگروه ایمنی کار کارگران تشکیل شده است، گفت: وی با تاکید بر اینکه این کارگروه پیش نویس اصلاح مفاد قانون کار را تهیه کرده است، گفت: اصلاح ماده ۷ نیز در این زمینه در دستور کار قرار دارد و در صورت گذراندن مراحل نهایی در دولت، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: در خصوص بررسی دستمزد کارگران در پایان سال گذشته در بحث های شورای عالی کار این موضوع مطرح شد که بازنگری در حقوق کارمندان در حوزه کار نیز اعمال شود و در این خصوص منعکس شود. اصلاح حقوق کارگران

ماده ۷ قانون کار چه می گوید؟

در ماده ۷ قانون کار آمده است که قرارداد کار قراردادی است کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در ازای دریافت حق الزحمه برای مدت موقت یا غیر موقت برای کارفرما کار انجام می دهد. در تبصره یک این ماده حداکثر مدت موقت برای کارهایی که ماهیت آنها غیر مستمر است توسط وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

تبصره ۲ این ماده در آثاری که ماهیت آنها مستمر است نیز گفته می شود. در صورتی که مدت زمانی در قرارداد ذکر نشده باشد، قرارداد دائمی محسوب می شود و در تبصره ۳ نیز آمده است که قراردادهای مربوط به قانون کار در صورت کتبی باید به صورت ویژه ای باشد که توسط وزارت تعاون، کار تهیه شده باشد. و رفاه اجتماعی در چارچوب قوانین و مقررات. و در اختیار طرفین قرار می گیرد.

همچنین در تبصره ۴ آمده است که کارفرمایان موظفند هر سال به کارگران با قرارداد موقت به تناسب مدت خدمت، مزایای پایان کار قانونی را بر اساس یک ماه آخرین حقوق پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا