اخبار بورس

احتمال تولید آزمایشی پروژه های “تجلی” تا پایان سال جاری

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات تجلی گفت:

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات تجلی گفت: امیدواریم با تولید ۲.۵ میلیون تن کنسانتره و سه پروژه فولادی در سرمد ابرکوه تا پایان سال تولید آزمایشی پروژه های فولادی خراسان شرقی را انجام دهیم.

مرتضی علی اکبری، مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات تجلی در گفتگو با اخبار بورسا وی در خصوص مجمع و گزارش عملکرد این شرکت اظهار داشت: اصلی ترین اقدامی که در جلسه باید انجام می شد ارائه عملکرد شرکت، تصویب صورت های مالی و جلب رضایت سهامداران بود که انجام شد و امیدواریم که سهامداران از عملکرد خود در سال مالی ۱۴۰۳ رضایت بیشتری خواهند داشت

وی افزود: تجلی با فضایی که در شرکت ایجاد کرد باعث ایجاد همدلی و تسریع در اجرای پروژه ها و طرح ها شده است.

علی اکبری ادامه داد: امیدواریم تولید آزمایشی پروژه های فولاد خراسان شرقی با تولید ۲.۵ میلیون تن کنسانتره و سه پروژه فولاد سرمد ابرکوه در پایان سال انجام شود. همچنین امیدواریم با کمک سهامداران بتوانیم مصوبه افزایش سرمایه را بگیریم و اجرایی کنیم.

مدیرعامل توسعه معادن و فلزات تجلی همچنین بیان کرد: همانطور که در جلسه گفته شد دو مجوز برای مواد کمیاب دریافت کرده ایم. این مجوز برای اولین بار در ایران و خاورمیانه برای تجلی صادر شد. در حال حاضر، اکتشافات اضافی دو معدن را تکمیل کرده‌ایم و ذخایر را به ۸۰ و ۴۰ میلیون بازنگری می‌کنیم و مجموع را به ۱۲۰ میلیون می‌رسانیم.

وی به عملکرد «تجلی» اشاره کرد و گفت: مدیران عامل و هیئت مدیره شرکت باید نسبت به قیمت سهام خود در بازار حساس باشند. به دلیل این حساسیت، آنها زمان بیشتری را در هیئت مدیره روی کیفیت سود و قیمت سهام صرف می کنند.

علی اکبری درباره تامین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه گفت: اگر تامین مالی پروژه‌های رو به اتمام از طریق بازار سرمایه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، مانعی ندارد. تامین مالی در شرایط فعلی مشکلی ندارد. اگر طرح ها و پروژه ها در سریع ترین زمان ممکن به مرحله اجرا درآیند، ضرر و زیان سهامداران بسیار بیشتر است. اما برای پروژه هایی که می خواهیم از صفر شروع کنیم، تامین مالی با نرخ ۴۰ درصد قطعا توجیه پذیر نیست.

مدیرعامل «تجلی» گفت: می‌توانیم شرکت‌هایی مانند تجلی که پروژه‌محور و زیرمجموعه هستند، در بورس ایجاد کنیم. به این ترتیب می توانیم بخشی از منابع را با عرضه سهام در بازار سرمایه به صورت پروژه محور تامین مالی کنیم به شرطی که این امر موجب برانگیختن نظر سهامداران شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا