اقتصاد جهان

احتمال خروج غول خودروسازی آمریکا از آلمان

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، روزنامه بیلد آلمان روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که کارخانه خودروسازی فورد آمریکایی در شهر کلن انتقال نیروی قابل توجهی در سطح مدیریتی را آغاز کرده و به احتمال زیاد این کشور را ترک خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، پس از اعلام فورد مبنی بر اینکه از ۱۰ مدیر عامل فعلی تنها چهار نفر در سمت خود باقی خواهند ماند، نگرانی ها در دفتر نمایندگی این شرکت در آلمان افزایش یافته است.

این خودروساز در بیانیه ای اعلام کرد: به عنوان بخشی از تحول تجاری خود در اروپا، فورد ساختار اداری و مدیریتی خود را در آلمان ساده کرده و مدیریت شرکت با مسئولیت محدود فورد-ورکه را کوچک می کند.

این شرکت آمریکایی افزود که از اول جولای ۲۰۲۴ حداکثر چهار نفر مدیریت این کارخانه را تشکیل می دهند.

کایران کیهیل، رئیس هیئت نظارت شرکت، استدلال کرد که برای ساده‌سازی ساختار اداری و مدیریتی فورد در آلمان به یک گام بزرگ نیاز است.

وی گفت: این حرکت به ما سرعت بیشتری می دهد و به تیم مدیریت این امکان را می دهد که کاملاً روی وظایف عملیاتی خود متمرکز شده و فورد را به سمت آینده ای موفق سوق دهد.

سال گذشته، فورد اخراج های گسترده ای را به عنوان بخشی از یک طرح ریاضت اقتصادی اعلام کرد و گفت که ۳۸۰۰ کارگر را در اروپا اخراج می کند که بیشتر آنها در آلمان هستند. این شرکت به سمت تولید وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) رفته است که به کارگران کمتری نیاز دارند.

هفته گذشته، فورد برنامه‌های خود را برای ادامه کاهش مشاغل در آلمان بدون افشای تعداد اخراج‌های بیشتر اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا