بانک و بیمه

احتمال ریزش قیمتی ۷ ارز دیجیتال

هادی بهرامی; بازار: ارزهای دیجیتال در مرحله ساخت و ساز، برنامه انتشار توکن را در نظر می گیرند و پس از ورود به بازار، همه توکن ها را یکجا منتشر نمی کنند. دوره ای که در طی آن ژتون ها به تدریج آزاد می شوند وستینگ یا قفل توکن نامیده می شود. توکن‌های قفل‌شده در قرارداد هوشمند را نمی‌توان تا پایان دوره مشخص‌شده منتقل، شرط بندی یا فروخت. طبق برنامه یا زمانی که پروژه به نقاط عطف تعیین شده توسط تیم می رسد، توکن های قفل شده آزاد می شوند و در بازاری قرار می گیرند که می توان آنها را خرید و فروش کرد و حتی واریز کرد. نکته قابل توجه این است که وقتی مقدار قابل توجهی از توکن های یک پروژه با ارزش به طور همزمان منتشر می شود، تعداد فروشندگان افزایش می یابد و ممکن است قیمت توکن حاکمیت پروژه کاهش یابد. بنابراین؛ سرمایه گذاران و تحلیلگران باید به تاریخ انتشار توکن های انتخابی خود توجه داشته باشند.

تاریخ عرضه شمسی

حجم انتشار میلیون دلار

نماد معاملاتی

نام پروژه

چهارشنبه، ۱۱ بهمن

۸۶

DYDX

دی وای دی ایکس

دوشنبه ۹ بهمن

۶۷

OP

خوش بینی

یکشنبه، ۱۵ بهمن

۹

GAL

پروژه کهکشان

شنبه، ۷ بهمن

۷

YGG

بازی های پول برگشتی

سه شنبه هفدهم بهمن

۴.۳

HFT

کریسپی فلو

شنبه، ۷ بهمن

۲.۳

AGIX

آژاکس

چهارشنبه، ۱۱ بهمن

۰.۱۵

پاره شده

تورنادو کش

مدل های صخره ای، تدریجی و خطی انواع مدل های آزادسازی توکن هستند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در دوره cliff که می توان از آن به عنوان قفل اولیه نیز یاد کرد، هیچ توکنی آزاد نمی شود و بستگی به نوع تخصیص دارد. به عنوان مثال، توکن های Cliff برای مشاوران و تیم ها می تواند ۱۶ ماه دوام داشته باشد، در حالی که برای شرکا و کارکنان پروژه می تواند ۳ ماه طول بکشد. در مدل تدریجی، همانطور که از نام آن پیداست، توکن های قفل شده به تدریج آزاد می شوند، با فاصله زمانی مشخصی بین هر دوره انتشار و درصد انتشار در هر دوره تغییر می کند. در یک دوره زمانی معین، مقدار معینی از توکن ها به طور یکنواخت در هر دوره آزاد می شوند. مثلاً ۲۰ درصد در سه ماه اول، ۲۰ درصد در سه ماه آینده و غیره.

سنگین ترین نسخه در چهارشنبه یازدهم بهمن برای پروژه دی وای دی X دارای نماد dydx است و حجم پیشنهاد ۸۶ میلیون دلار است که ۱۰.۶ درصد از حجم فعلی بازار ارز را شامل می شود.

۱- انتشار عمده پروژه دی وای دی ایکس
پروژه دی وای دی X، با ارزش بازار ۸۰۰ میلیون دلار، تا چهارشنبه یازدهم، ۸۶ میلیون دلار ارزش داشت بهمن در این ماه یک توکن منتشر خواهد شد که ۱۰.۶ درصد از حجم فعلی بازار را پوشش می دهد.

۲- انتشار نیمه سنگین پروژه خوش بینی
Project Optimism با حجم بازار ۲.۷ میلیارد دلار به ارزش ۶۷ میلیون دلار تا دوشنبه ۹ مارس بهمن در این ماه یک توکن منتشر خواهد شد که ۲.۵ درصد از حجم فعلی بازار را پوشش می دهد.

۳- انتشار پروژه Yield Guild Games با حجم متوسط
پروژه Yield Guild Games با حجم بازار ۱۲۷ میلیون دلار در روز شنبه ۷ میلیون دلار ارزش داشت. بهمن در این ماه یک توکن عرضه خواهد شد که ۵.۸ درصد از حجم فعلی بازار را پوشش می دهد.

۴- انتشار پروژه گلکسی سایز متوسط
Project Galaxy، با ارزش بازار ۱۶۴ میلیون دلار، در روز یکشنبه پانزدهم، ۹ میلیون دلار ارزش داشت بهمن در این ماه یک توکن عرضه خواهد شد که ۵.۸ درصد از حجم فعلی بازار را پوشش می دهد.

۵- آزادسازی سبک پروژه های هش فلو، آژاکس و تورنادوچ
هش فلو با حجم بازار ۱۰۶ میلیون دلار و مبلغ ۴.۳ میلیون دلار در روز سه شنبه ۱۷ بهمن آژاکس با حجم بازار ۳۲۰ میلیون دلار و مبلغ ۲.۳ میلیون دلار در روز شنبه ۷ بهمن و تورنادوچ با حجم بازار ۷.۵ میلیون دلار و مبلغ ۱۵۱۰۰۰ دلار در روز چهارشنبه یازدهم بهمن انتشار توکن به ترتیب ۰.۴، ۰.۷ و ۲.۴ درصد از حجم بازار آنها را پوشش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا