اقتصاد جهان

احتمال محرومیت 3میلیون نفر از دریافت خدمات مالی در انگلیس

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از فایننشال تایمز، سال گذشته تقریباً سه میلیون نفر در انگلیس با مشکلات بدهی دست و پنجه نرم کردند و احتمال محرومیت آنها از خدمات مالی را افزایش داد.

طبق یک مطالعه دو ساله توسط آژانس غیرانتفاعی تحقیقاتی و مالی Fair4All Trajectory، حدود ۲۰.۳ میلیون نفر یا ۴۴ درصد از جمعیت بزرگسال بریتانیا در حال حاضر در شرایط ناامن مالی زندگی می کنند.

این مطالعه به این افراد هشدار داد که باید برای خدمات بیشتر از سایر افراد «فقط به دلیل اینکه فقیر هستند» بپردازند.

بر اساس این گزارش، افرادی که اعتبار ضعیفی دارند، از دسترسی به خدمات مالی مقرون به صرفه محروم هستند و در عوض مجبور هستند به گزینه های گران قیمتی مانند وام دهندگان گران قیمت تکیه کنند.

سارا پورتا، معاون مدیر امور مالی و آژانس تحقیقاتی Fairway for All، گفت: «نتایج ما هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که سیستم خدمات مالی فعلی (عادلانه) برای همه کار نمی‌کند.

وی افزود: در زمانی که هر پنی برای خانوارها و بخش دولتی اهمیت دارد، پرداخت های بیشتر به فقرا سالانه ۲.۸ میلیارد پوند برای کشور هزینه دارد.

این گزارش نشان می‌دهد که بیشترین افزایش در افرادی که در موقعیت‌های آسیب‌پذیر مالی زندگی می‌کنند، در میان صاحبان خانه یا مستاجرانی است که بدهی‌های بلندمدت بالاتر از متوسط ​​را از منابع مختلف مدیریت می‌کنند.

تعداد افراد آسیب پذیر مالی در این گروه بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ با ۵۷ درصد افزایش به ۳.۶ میلیون نفر رسید.

اکثر افراد این گروه از وام های شخصی برای پوشش پرداخت اجاره یا وام مسکن، گرفتن وام های گران قیمت استفاده می کنند و به دلیل اعتبار ضعیف یا نداشتن سواد مالی در مدیریت بدهی خود مشکل دارند.

جوانان از همین مشکل رنج می برند، به طوری که ۱.۹ میلیون نفر به طور منظم وام می گیرند و به دلیل افزایش هزینه ها نمی توانند پس انداز کنند، که منجر به افزایش ۴۵ درصدی بین سال های ۲۰۲۲ تا سال گذشته شده است.

این موسسه افراد آسیب پذیر مالی را افرادی تعریف می کند که در دو سال گذشته با بدهی دست و پنجه نرم کرده اند یا به پس انداز خود به عنوان منبع درآمد متکی بوده اند و در آن دوره مسکن دائمی نداشته اند یا در مسکن دولتی زندگی می کنند.

این گروه همچنین شامل افرادی می شود که درآمد خانوار کمتر از ۲۵۰۰۰ پوند در سال دارند یا کسانی که هزینه های زندگی آنها به دلیل افزایش هزینه های زندگی از درآمد سالانه آنها بیشتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا