بانک و بیمه

احتمال نوسان جزئی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

به گزارش افق میهن، نادر بذرافشان با ارزیابی بازار طلا و سکه در پایان هفته و پیش بینی هفته آینده، افزود: در این هفته در مجموع ۹ دلار افزایش قیمت جهانی طلا در هفته داشته ایم. و آخرین قیمت آن امروز ۲۵۲۲ دلار بود

وی ادامه داد: در بازارهای داخلی باز هم از ابتدای هفته شاهد افزایش قیمت بودیم که هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۶۱ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: سکه طرح جدید با ۹۰۰ هزار تومان افزایش به ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم با ۵۰۰ هزار تومان افزایش به مبلغ ۳۸ میلیون و صد هزار تومان رسید. نیم سکه افزایش نیز حدود ۴۰۰ هزار تومان است. ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

بذرافشان گفت: همچنین ربع سکه با ۳۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی با ۱۵۰ هزار تومان افزایش به هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

افزایش ۳۰۰ هزار تومانی سکه حبابی

وی با اشاره به حباب سکه در چند روز اخیر گفت: قیمت سکه در هفته حدود ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت و اکنون حباب سکه در بازارهای داخلی هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

افزایش قیمت در بازار وجود ندارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص تحولات قیمتی در بازار افزود: بازار تقاضای چندانی ندارد و شرایط اشتعال پذیری ندارد، نوسانات بازارهای جهانی و نوسانات بازار ارز در بازار داخلی ما را به افزایش ترغیب کرد. قیمت های این هفته اما شرایط رکود و کاهش تقاضا و بحرانی که از ابتدای سال تاکنون حاکم بوده همچنان در صنعت ما وجود دارد.

بذرافشان خاطرنشان کرد: در این ماه ها و سالیانه ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش تقاضا داشته ایم و هفته آینده پایان ماه صفر است و امیدواریم شرایط خروج از ماه صفر و پس از آن فراهم شود. با شروع ماه جدید، شرایط اقتصادی و کاری همکاران بهبود می یابد.

وی گفت: امید است در هفته های آینده شرایط بازار و رکود بهبود یابد و رونق به صنعت طلا بازگردد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه احتمال تغییر شرایط بازار طلا در هفته آینده با توجه به روزهای پایانی ماه صفر بسیار کم است، افزود: ممکن است بین یک تا سه درصد قیمت طلا و سکه نوسان داشته باشد. در هفته آینده افزایش خواهد یافت که این نیز واکنشی به بازارهای جهانی یا بازار ارز داخلی و همچنین اخبار سیاسی و اقتصادی در سطح جهانی است.

بذرافشان ادامه داد: احتمال نوسان یک تا سه درصد است که طبیعی تلقی می شود و باید دید تحلیل جهانی افزایش قیمت ها تغییر خواهد کرد یا خیر.

وی افزود: بر اساس این تحلیل گفته شد که روند بازار طلا تا پایان سال در سطح جهانی افزایش می یابد و زمانی که این اتفاق بیفتد به تدریج بازارهای داخلی دنیا نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلای داخلی نیز مشکل ارز و افزایش تقاضا و اخبار سیاسی و اقتصادی را دارد که ممکن است بر آن تاثیر بگذارد اما احتمال کاهش قیمت بسیار کم است ما منتظر خواهیم بود تا در پایان سال افزایش تدریجی قیمت را تجربه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا