فناوری

احتمال ورود مجلس به موضوع ریجستری «آیفون» / نماینده اردکان: نبود ارز برای واردات آیفون بهانه است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ایلانا: نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: بی ارزی بهانه ای برای واردات آیفون است و اگر دولت نتواند برای واردات چند گوشی ارز تامین کند چگونه برای واردات خودرو ارز تامین می کند. ?

مصطفی پوردهقان نماینده دوازدهمین دوره شورای اسلامی در تشریح دلایل خود برای تاکید بر رجیستری گوشی های آیفون در کشور گفت: اگر دولت نتواند ارز مورد نیاز برای واردات چند گوشی را تامین کند، پس چگونه می خواهد این ارز را تامین کند. ارز برای واردات خودرو و سایر کالاها.

وی افزود: در بحث عرضه ارز قرار شد بازار ارز تشکیل شود و با توجه به نرخ موجود مردم وارد بازار شوند و ارز خود را تامین کنند، بنابراین کمبود ارز بهانه است و ممکن است در مورد سایر کالاهای دولتی. باید به مردم بگوید چون ما ارز نداریم شما هم دسترسی ندارید پس این دلیل موجهی نیست و اگر رجیستری آیفون ادامه پیدا کند حتما مجلس وارد می شود.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: سلایق مردم متفاوت است و توقف رجیستری گوشی های آیفون از یک موضوع کوچک به یک موضوع بزرگ و دغدغه ملی تبدیل شده است و همین امر منجر به تشکیل بازار سیاه و دلالان این افراد شده است. تلفن ها تا جایی که نمایندگان مجلس پیام های متعددی برای پیگیری ارسال کرده اند. این موضوع را دریافت می کنند و رفع ممنوعیت ثبت احوال به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، بنابراین دولت باید در این زمینه تدبیری بیندیشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا