اخبار اقتصاد ایران

احتمال پرداخت ۳ میلیون تومان به بازنشستگان تأمین اجتماعی

نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی اخیرا با حضور در مجلس و گفت و گو با اعضای کمیسیون های مختلف به دنبال اجرای طرح تعدیل حقوق بازنشستگان و پرداخت ماهیانه ۳ میلیون تومان برای سه ماهه دوم سال هستند. امکان واریز این مبلغ وجود دارد.

افق میهن به نقل از تسنیم، اخیراً جلساتی با حضور محمد اسدی; علی اصغر بیات، رییس عالی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته و علی دهقانکیا; رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با رئیس کمیسیون اجتماعی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدارها مشکلات و مطالبات بازنشستگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسات نمایندگان بازنشستگان خواستار اجرای قانون تناسب حقوق و رفع تبعیض های موجود شدند. همچنین نمایندگان مجلس در تماس مستقیم با رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار تسریع در اجرای تناسب حقوق و پرداخت علی الحساب یک میلیون تومانی بازنشستگان در سه ماهه دوم سال شدند.

در این رابطه احمد میدری; وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پانزدهم مهرماه سال جاری به تناسب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واکنش نشان داد. وی اعلام کرد: پس از تشکیل جلسات و با دستور معاون اول رئیس جمهور و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه مقرر شد ۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات تعدیل حقوق بازنشستگان به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یابد. .

وزیر رفاه این اقدام را یکی از گام های مهم دولت در راستای اجرای این طرح دانست.

میدری همچنین افزود: تا پایان امسال طبق قانون مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب اوراق بدهی به سازمان تامین اجتماعی تحویل می شود. این تصمیم بخشی از برنامه های میان مدت دولت برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت مطالبات تعدیل حقوق بازنشستگان است.

میرهاشم موسوی مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی نیز در تاریخ ۱۶ مهرماه سال جاری به تشریح جزئیات این طرح پرداخت و با بیان اینکه با وصول منابع مالی، روند پرداخت علی الحساب و صدور احکام مستمری بگیران انجام می شود. با رعایت قوانین مربوطه و با هماهنگی شورای اسلامی.

وی از پیگیری های رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تامین منابع متناسب قدردانی کرد و به دستور ویژه معاون اول رئیس جمهور برای تامین اعتبار این پروژه اشاره کرد.

موسوی اعلام کرد: در گام اول ۸.۷ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی اختصاص می یابد و این منابع به محض واریز طبق قوانین و در تعامل با مجلس برای پرداخت قبوض مصرف می شود. و احکام مستمری بگیران را صادر کند.

این اقدامات نشان از عزم جدی بازنشستگان برای بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی و اهمیت همکاری مجلس و دولت در حل این مشکلات دارد.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود سازمان تامین اجتماعی مبلغ ۳ میلیون تومان تحت عنوان علی الحساب برای سه ماهه دوم سال را در قالب تناسب با اعتبار لازم پرداخت کند.

همچنین پیشتر در سیزدهم تیرماه سال جاری مبلغ ۳ میلیون تومان برای ۴.۲ میلیون مستمری بگیر تامین اجتماعی واریز شده بود. این مبلغ برای تناسب و معیشت بازنشستگان ماه ها لحاظ می شود فروردین تا خرداد پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا