اقتصاد جهان

احتمال کاهش قیمت نفت عربستان برای بازار آسیا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، احتمالا در ماه اوت برای دومین ماه متوالی قیمت فروش رسمی همه گریدهای نفت خام خود را در بازار آسیا کاهش خواهد داد.

کاهش احتمالی قیمت نفت عربستان برای بازار آسیایی که حدود ۸۰ درصد از صادرات این کشور را به خود اختصاص می دهد، نشان دهنده فشار بر تامین کنندگان نفت اوپک برای افزایش تولید از کشورهای غیراوپک در بحبوحه ضعف اقتصاد جهانی است.

به گفته چهار منبع پالایشگاهی آسیایی، انتظار می‌رود قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب در بازار این قاره در ماه اوت از ژوئیه بین ۶۰ تا ۸۰ سنت کاهش یابد و به پایین‌ترین سطح از آوریل رسیده است.

با توجه به افزایش عرضه از سوی مکزیک و کانادا، انتظار می‌رود که گریدهای سنگین‌تر مانند متوسط ​​و سنگین نفت خام عربستان بیش از نفت سبک کاهش یابد.

واردات نفت چین از عربستان سعودی در ماه جولای برای سومین ماه متوالی به دلیل قیمت های بالا کاهش یافت.

کاهش تولید اوپک پلاس و افزایش تقاضای تابستانی در نیمکره شمالی که احتمالاً منجر به محدودیت عرضه در این فصل خواهد شد، از قیمت جهانی نفت حمایت کرده است. با این حال، تحلیلگران انتظار دارند تولیدکنندگان غیراوپک در آمریکا عرضه نفت خود را افزایش دهند.

قیمت رسمی فروش نفت عربستان معمولا در پنجم هر ماه منتشر می شود و روند قیمت نفت ایران، کویت و عراق را مشخص می کند. یعنی روزانه ۹ میلیون بشکه نفت به بازار آسیا فروخته می شود.

انتهای پیام/۴۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا