احداث باند برگشت آزادراه قزوین رشت در اولویت قرار گیرد/ ایجاد رینگ رشت راهگشای رفع ترافیک مرکز استان
استاندار در جلسه بررسی آخرین وضعیت آزادراه رشت – قزوین در محدوده رودبار:
استاندار گیلان با بیان اینکه برای تکمیل آزادراه قزوین – رشت باید اقدامات اساسی انجام شود، گفت: بخشی از مسائل اصلی این مسیر همچنان باقی است و باید اقدامات لازم برای ساخت باند رفت و برگشت انجام شود چرا که یکی از مسیرها است. چند آزادراه در کشور که تا حدی باند بازگشت ایجاد نشده است.
افق میهن، هادی حق شناس پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه بررسی آخرین وضعیت آزادراه رشت – قزوین حوالی منجیل رودبار که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در منجیل با بیان اینکه باید برای تکمیل این آزادراه اقدامات عاجل انجام شود، گفت: این آزادراه یکی از معدود آزادراه هاست. آزادراه هایی در کشور که خط رفت و برگشت ندارند که در ساخت و اجرای این پروژه پیش بینی می شود. با در نظر گرفتن منافع مردم تسریع کنید.
وی با اشاره به ساخت بی نظیر آزادراه رشت قزوین در کشور از نظر شاهکارهای مهندسی، گفت: در این آزادراه طاق ها و ساختمان های زیادی در دل کوه برای احداث تونل و جاده ایجاد شده است که در این زمینه بی نظیر است. کشور و یکی از افتخارات مهندسی ایران عزیز محسوب می شود. البته برای تکمیل این آزادراه مشکلاتی وجود دارد که باید در اسرع وقت پیگیری و رفع شود.
استاندار گیلان شمال کشور را مقصدی جذاب برای گردشگران و هموطنان دانست و افزود: با توجه به اینکه عملا همه هموطنان از راه های استان بهره مند هستند، دستگاه های اجرایی در سطح کشور باید به توسعه راه ها در سطح کشور نگاه کنند. استان های شمالی به ویژه گیلان. زیرا هر ساله در فصول مختلف سال به دلیل ماندن خودروها در ترافیک قزوین رشت علاوه بر ایجاد خستگی مفرط؛ سوخت زیادی مصرف می شود؛ این در حالی است که در صورت بهره برداری کامل از این آزادراه، می توان از محل صرفه جویی در مصرف بنزین در کشور، اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرح برای کشور را جبران کرد.
حق شناس با تاکید بر لزوم تکمیل باند برگشت هشت کیلومتر باقی مانده از آزادراه قزوین رشت، گفت: ساخت این آزادراه به صورت نیمه کاره شایسته گیلان و مردم کشور نیست، بنابراین با افتتاح دولت چهاردهم پروژه های نیمه تمام استان در محدوده آزادراه باید تکمیل شود. بودن
وی با بیان اینکه بندر آستارا ویترین ترانزیتی کشور است، تصریح کرد: در بندر آستارا مرز ریلی، زمینی و دریایی وجود دارد که در کشور نادر است اما متاسفانه از رشت به آستارا آزادراه و خط ریلی وجود ندارد.
استاندار گیلان با اشاره به افتتاح خط پروژه راه آهن رشت – خزر گفت: با وجود افتتاح راه آهن رشت – خزر در ۵۰ نقطه خطرناک برای روستاییان هیچ مانعی نصب نشده است و این موضوع نیاز دارد فوری پیگیری شود.»
حق شناس با تاکید بر نقش گیلان در تامین امنیت غذایی کشور و تولید انواع محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و مرکبات، گفت: پروژه های فاضلاب گیلان تقریباً ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این میزان در سال جاری بیش از ۶۰ درصد است. استان های غیر شمالی در شرایطی است که با توجه به سطح بالای آب های سطحی باید این پروژه ها با اولویت بیشتری در استان های شمالی دنبال شود.
وی با اشاره به ترافیک سنگین شهر رشت که در برخی موارد شدیدتر از تهران است، گفت: احداث پروژه رینگ شهر رشت یکی از نیازهای اساسی مرکز استان برای رفع مشکلات ترافیکی آن است. اجرای آن نیازمند توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی است. است