ترندهای روز

احمدی نژاد: با چهارتا اقدام مشکلات اقتصادی حل می‌شود اما نمی گویم /پول نفت باید مستقیم به جیب مردم برود /به من فرمان دادید بیایم

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

حاشیه سازی محمود احمدی نژاد در میدان ۷۲ نارمک پس از کاندیداتوری وی در ایران تحلیلات ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد. وی روز گذشته در بیرون از منزلش اظهاراتی مبنی بر حضور خود در ایران تحلیلات ایراد کرد.

بخشی از سخنان احمدی نژاد را بخوانید;

* در روزهای قبل از ثبت نام بیشتر شما آمدید و با بنده با مهربانی و محبت رفتار کردید و البته در روزهای آخر کار هم به امر و دستور و در نتیجه واقعاً احساس کردم که مطالبه عمومی بود و معتقد بودم و به عنوان یک وظیفه ملی و وظیفه ای که مردم بر دوش من گذاشتند رفتم و ثبت نام کردم.

* شرایط کشور خطرناک است. به ویژه، وضعیت اقتصادی از بحرانی بودن گذشته است، به این معنی که وضعیت بسیار شکننده است، اکثریت قریب به اتفاق مردم تحت فشارهای سنگین زندگی هستند. خیلی ها شکستند، خیلی ها در آستانه فروپاشی هستند، شرایط اقتصادی طوری شده است که اکثریت مردم نسبت به آینده دچار تردید و تنبلی شده اند و امکان برنامه ریزی از آنها سلب شده است، نمی دانند باید چه کنند. انجام دادن؟ یا چگونه باید آینده را پیش بینی کنند؟ در چه جهتی حرکت می کنند؟ چه تصمیمی باید بگیرند؟ چه چیزی را آنها تصمیم نمی گیرند؟ آینده آنها چه خواهد شد؟ سرنوشت فرزندانشان چه خواهد شد؟ تکلیف تحصیل، بهداشت، اشتغال و مسکن آنها چه خواهد شد؟ همه نگران این مسائل هستند و در تردید هستند.

*شرایط اقتصادی به جایی رسیده است که برای نجات مردم از این وضعیت، بیرون آوردن آنها، رفع شرایط نیاز به چندین عمل جراحی بزرگ است. برای جوانان، برای افراد مسن، برای خانواده ها، کسانی که می خواهند تشکیل خانواده بدهند.

*بهترین نیروی انسانی دنیا را داریم. با وجود تبلیغات شیطانی که می خواهد بگوید مردم ایران فعال و تنبل نیستند، اصلا اینطور نیست. الان مردم از صبح تا شب می دوند. آنها دو یا سه شیفت کار می کنند، اما زندگی شان مدیریت نمی شود. در حالی که طبیعتاً چیزی که خداوند قرار داده این است که فردی که به عنوان یک آشپز معمولی کار می کند باید زندگی او را به طور کامل تامین کند. ما بهترین نیروی انسانی را داریم. دانشگاه های خوب، متخصصان خوب، کارشناسان درجه یک پراکنده هستند. همه یک طرفه هستند. هیچ کدام از اینها یکپارچه و در راستای برنامه های اساسی تعیین نشده اند.

*اجازه بدهید خاطره ای را با شما تعریف کنم. یادتان هست زمانی که هدفمندی یارانه ها می خواست اجرا شود چه همدلی در کشور ایجاد شد؟ همه به کمک آمدند. کار بزرگی انجام شد، هرچند نگذاشتند به طور کامل اجرا شود. جلوی آن را گرفتند و می دانید کیست، من نمی خواهم ذائقه شما را خراب کنم وگرنه باید یکباره اجرا می شد. اگر به طور کامل اجرا می شد الان هر ایرانی حداقل ۳-۴ میلیون تومان در ماه دریافت می کرد. حالا نمی خواهیم گذشته را به یاد بیاوریم، می خواهم آن فضا را بگویم.

* ۷۱ سال از ملی شدن نفت می گذرد. ملی شدن یعنی چی؟ یعنی مال مردم شده است اما اشتباه بزرگی که از همان اول اتفاق افتاد این بود که دولت این ثروت را گرفت و گفت من به جای ملت خرج می کنم. تقریباً تمام مشکلاتی که امروز کارشناسان برای اقتصاد ایران، یکی از ریشه های اصلی آن برشمرده اند، این است که دولت آمد و نفت را گرفت. بسیاری از فسادها ناشی از چیست؟ ناشی از دستکاری پول نفت است. وقتی می گوییم نفت ملی است یعنی مال مردم است باید مستقیم به جیب مردم برود.

ایران از نظر منابع انسانی و منابع طبیعی در بالاترین سطح قرار دارد. ما یک مشکل کوچک داریم، اما حل آن بسیار دشوار است، زیرا مردم گیر کرده اند! کمی مدیریت می خواهد. اگر اینها را در یک برنامه حساب شده و مطالعه شده که همه جوانب در آن در نظر گرفته شده است کنار هم بگذاریم، انشاءالله با چهار عمل که نمی گویم…چرا الان نمی گویم؟ چون ما این حرف ها را می زنیم، بعد نمی فهمند، می آیند کپی می کنند، کارتون اجرا می کنند و کار را از ریشه خراب می کنند. روزی که باید اعلام شود؛ خواهید دید که اکثریت مردم می گویند که این کار خوبی است زیرا از دل ملت بیرون می آید. یعنی از درون متن مردم، متن افکار ملت ایران، فکر ناب ایرانی بیرون می آید به این معنا که به فکر این ملت است، به فکر رفاه این ملت است. در نتیجه خواهید دید که شرایط به سرعت تغییر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا