اخبار اقتصاد ایران

احیای 3 واحد اقتصادی ورشکسته با حمایت دادگستری گیلان؛ ارجاع 44 فقره پرونده به اداره امور ورشکستگی

ایمان غریب نواز معاون رئیس کل دادگستری استان گیلان و رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی گیلان گزارشی از نحوه عملکرد اداره تسویه ورشکستگی ارائه کرد.

ایران تحلیل، ایمان غریب نواز معاون قضایی و رئیس اداره تصفیه ورشکستگی گیلان با اشاره به اینکه ورشکستگی وضعیتی است که برای یک تاجر حاکی از بحران است، اظهار داشت: ورشکستگی وضعیتی است که تاجر را دچار بحران می کند. برای حل این بحران با ایجاد اداره تسویه ورشکستگی باقی مانده است.

غریب نواز هدف اصلی مدیریت بحران ورشکستگی را حفظ حقوق طلبکاران و کمک به احیای وضعیت ورشکستگان عنوان کرد و گفت: اداره امور ورشکستگی استان گیلان. اسفند در سال ۱۳۹۹ تاسیس شد و از آن زمان کلیه پرونده های ورشکستگی استان به این اداره ارجاع شده است.

او اعلام کرد که از فروردین ۱۴۰۰ تا کنون ۴۴ پرونده ورشکستگی به این اداره ارجاع شده که ۳۰ پرونده مربوط به شرکت های تجاری و مابقی مربوط به اشخاص حقیقی است. وی بیان کرد: از این تعداد ۲۲ پرونده مختومه و ۲۲ پرونده باقی مانده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان تصریح کرد: تعداد پرونده های باقی مانده شامل ۷ تاجر حقیقی، ۸ شرکت تولیدی و ۷ شرکت خدماتی است و برخی از این شرکت ها شرکت های عظیمی هستند که پرونده آنها همچنان در جریان است.

وی با اشاره به اینکه طلبکاران این ورشکستگان یک هزار و ۴۸۷ پرونده در اداره ورشکستگی تشکیل داده اند، گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۳۹ پرونده رسیدگی و مختومه شده و ۱۴۸ پرونده باقی مانده است.

رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی استان افزود: از نظر توزیع پرونده های ورشکستگی در استان ۱۵ مورد مربوط به شهرستان رشت، ۱۰ مورد مربوط به شهرستان آستارا، ۳ مورد به شهرستان انزلی و مابقی مربوط به سایر موارد است. شهرها

وی همچنین خاطرنشان کرد: اداره تصفیه ورشکستگی وظیفه ذاتی دارد که دارایی ها و عملیات تجاری ورشکستگان تحت نظارت خود را احیا و احیا کند و در صورت امکان آنها را تحت نظارت خود مدیریت کند.

این مقام قضایی اظهار داشت: این اداره کل در راستای احیای واحدهای اقتصادی ورشکسته و بهبود وضعیت اقتصادی آنها و در این راه با بکارگیری نیروی کار و ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان و همچنین پرداخت کلیه بدهی های طلبکاران از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کرده است. وضعیت اقتصادی استان گیلان کمک زیادی کرده است.

وی افزود: تاکنون واحدهای تولیدی متعلق به ۳ تاجر ورشکسته احیا شده و در مجموع ۶۷۳ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه رتبه اداره کل ورشکستگی استان گیلان از نظر راه اندازی واحدهای تولیدی در کشور چهارم است، گفت: این رتبه مربوط به تاسیس اداره کل گیلان و تعداد شرکت هایی است که ظرفیت داشتند. راه اندازی و ماهیت فعالیت کسب و کار ورشکستگان بسیار مطلوب است.

غریب نواز با بیان اینکه تاکنون ۲۸ قرارداد به منظور شروع، احیاء و حفظ اموال و دارایی های ورشکسته منعقد شده است که مهمترین آنها قرارداد تهیه و نصب تصفیه خانه کشتارگاه مرغ کیسم بود، گفت: گفت: این کشتارگاه به دلیل مشکلاتی که وجود داشت همزمان با اجرای اصول ورشکستگی با تهیه و نصب پکیج تصفیه فاضلاب احیا شد و از تعطیلی آن جلوگیری شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان در ادامه افزود: این کارخانه هم اکنون با ۴۵۰ کارگر مشغول به کار است و مراحل پرداخت بدهی طلبکاران و کارگران آن در حال انجام است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در راستای دفاع از حقوق ورشکستگان ۶۸ پرونده طرح یا دفاع تشکیل شده که از این تعداد ۴۸ پرونده مختومه و ۲۰ پرونده در جریان است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی اداره امور ورشکستگی مدیریت بحران ورشکستگی است، تصریح کرد: تلاش همکاران این اداره بر این بوده است که با حفظ حقوق طلبکاران، ورشکستگان را به جامعه بازگردانند تا بدین ترتیب بتوانیم ورشکستگان را مدیریت کنیم. آنها می توانند با استفاده از تجربیات و دارایی های خود زندگی خود را احیا کنند. و فعالیت اقتصادی خود را از سر بگیرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این مسیر ادامه داشته باشد تا با حفظ حقوق طلبکاران و احیای وضعیت ورشکستگان شاهد بهبود وضعیت اقتصادی استان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا