اخبار بورس

اخبار مهم کدال دوشنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامامروز دوشنبه چهاردهم است اسفند در ماه ۱۴۰۲ اطلاعیه های زیادی در سایت کدال منتشر شد که در این مقاله به مهم ترین اطلاعیه ها می پردازیم.

توضیح خساپا

رعایت ماده ۲۸ قانون حاکمیت شرکتی و ارائه طرح واگذاری سهام شرکت سایپا متعلق به شرکت های تابعه و وابسته (سهام تودلی) به شرح مندرج در دستور ۸ ماده ای رئیس جمهور. اسفند در سال ۱۴۰۰ مطابق با واگذاری سهام تودلی، گروه خودروسازی سایپا ارزیابی کلیه شرکت های گروه را انجام داد و نتیجه در تیرماه ۱۴۰۱ در سامانه کدال منتشر شد و متعاقباً برای متقاضیان خرید مناقصه عمومی برگزار شد. در این زمینه، شرکتی پیشنهاد خرید و تکمیل فرم های مربوطه را داد که برای بررسی صلاحیت متقاضی به مراجع ذیربط ارسال شده بود، اما پاسخ موثری نداشت. همانطور که گفته شد در تیرماه ۱۴۰۱ ارزش کل شرکت توسط کارشناسان رسمی دادگستری حدود ۶۷۳ میلیارد ریال برآورد شد و در حال حاضر ارزش بازار شرکت حدود ۴۸۱ میلیارد ریال است. بنابراین این ارزش بازار بیانگر قیمت واقعی سهام نیست و باید اصلاح قیمت ها و تغییر ساختار مالی منجر به واقعی شدن قیمت سهم شود. در این زمینه، شرکت در حال بررسی تدابیر لازم برای تغییر ساختار مالی از طریق اجرای راهکارهای سودآوری به منظور حفظ منافع ذی نفعان به‌ویژه سهامداران و واگذاری سهام مذکور به قیمت منصفانه است. اخذ مجوز افزایش قیمت محصولات، مدیریت هزینه ها و قیمت تمام شده، بهینه سازی ترکیب محصولات تولیدی، واگذاری اموال و دارایی های غیرمولد و انجام اقدامات لازم برای خروج از شمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت. از طریق افزایش سرمایه از محل مازاد، تجدید ارزیابی دارایی ها پیگیری و انجام شد.

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت

گزارش توجیهی هیئت مدیره در مورد پیشنهاد افزایش سرمایه و او پرسید از مبلغ ۱۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال تا مبلغ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته جهت بهبود ساختار مالی طبق مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت ارتقای کفایت سرمایه که در سال ۱۴۰۲/۱۱۱۲. سال ۱۳۹۷ به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اعلام نظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد. افزایش سرمایه مذکور منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

ثبت افزایش سرمایه پلاست

افزایش سرمایه شرکت پلاستیک از مبلغ ۵۰۰.۰۰۰ میلیون ریال تا مبلغ ۹۰۰.۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته ۴۰۰.۰۰۰ میلیون ریال و از محل دریافتی های نقدی با حق تقدم سهامداران فعلی) در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ در سازمان ثبت شرکت به ثبت رسید. .

نتایج فروش حق تقدم استفاده نشده تنوین

در پی افزایش سرمایه شرکت تنوین از مبلغ ۲۴,۵۰۰,۰۰۰ ریال تا مبلغ ۳۸,۵۰۰,۰۰۰ ریال از مطالبات جاری سهامداران و دریافتی های نقدی، سود خالص انباشته وجوه حاصل از فروش حق اشتراک استفاده نشده به مبلغ ۱۴۴,۹۸۷,۳۴۲,۷۲۱ ریال و مبلغ سررسید به مبلغ ۱۴۴,۹۸۷,۳۴۲,۷۲۱ ریال می باشد. هر اولویت

قبول تعهدات جدید از تفارس

پذیرش پذیره نویسی و بازاریابی اوراق صکوک مرابحه شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام (سهام خصوصی) توسط شرکت با نرخ سود سالانه ۲۳ درصد. تافرها (سهام عادی) با درآمد حاصل از مدیریت بازار و تعهد پذیره نویسی اوراق مذکور به مبلغ ۷۰۵,۸۲۵ میلیون ریال شامل ۷۵,۰۰۰ میلیون ریال درآمد ناشی از تعهد پذیره نویسی بلافاصله پس از پذیره نویسی و مبلغ ۶۳۰,۸۲۵ میلیون ریال از درآمد حاصل از بازاریابی اوراق. ظرف ۳ سال به رسمیت شناخته می شود.

خوب است که حراج داشته باشید

دنبال کردن باید (سهام مشاع) در نظر دارد با توجه به وضعیت موجود، اموال مازاد خود را به صورت نقدی در مزایده عمومی در تاریخ ۵ اسفند ۱۴۰۲ بفروشد.

نظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیأت مدیره صداشت

نظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی و خدمات اداری شهود امین) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه. صدشت هیئت مدیره شرکت در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۲ ضرورت افزایش سرمایه از مبلغ ۱.۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به مبلغ ۲.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از محل سود انباشته را به منظور تغییر ساختار مالی و نقدینگی اعلام کرد. . شرکت و تقویت سرمایه در گردش و استفاده از معافیت های مالیاتی موضوع بند (ه) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ارائه شد. افزایش سرمایه مذکور منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

عملکرد ۶ ماهه کروی

دنبال کردن کروی در ۶ ماه منتهی به ۳۱ ژوئن ۱۴۰۲; سود خالص هر سهم ۴ ریال است که نسبت به مدت مشابه ۳۳ درصد افزایش داشته است. مجموع درآمد عملیاتی ۱۷۳۶۴۳ میلیون ریال با ۵۴ درصد افزایش می باشد. سود خالص این شرکت به ۳۵۳۴۴ میلیون ریال رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا