اخبار بورس

اخبار مهم کدال شنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامامروز شنبه نوزدهم است اسفند در ماه ۱۴۰۲ اطلاعیه های زیادی در سایت کدال منتشر شد که در این مقاله به مهم ترین اطلاعیه ها می پردازیم.

ثبت افزایش سرمایه آسیاتک

افزایش سرمایه شرکت آسیاتک از مبلغ ۳,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال تا مبلغ ۴,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته ۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال و از محل فیش های نقدی با حق تقدم سهامداران فعلی) در تاریخ ۲۳/۱۲/۱۴۰۲ برای ثبت شرکت در برنامه ثبت شرکت. دریافت شد.

شفاف سازی در خصوص نرخ های جدید خدمات جانبی جام پیلن

با توجه به اینکه شرکت جیم پیلین، خدمات جانبی را از شرکت پتروشیمی جم (به عنوان واسطه دریافت خدمات جانبی از شرکت انرژی خلیج فارس مبین) دریافت می کند و بر اساس نامه مورخ ۱۵/۱۲/۱۳۰۲ به پتروشیمی جم نظر خود را در مورد تأثیر تغییرات اعلام می کند. در تعرفه قیمت تمام شده محصولات این شرکت به توزیع مشکلات بین دو شرکت مذکور بستگی دارد. شرکت بر اساس تعهدات قانونی و حفظ حقوق سهامداران، متعهد به افشای اطلاعات است و به محض دریافت اطلاع رسانی از مراجع ذیربط، تأثیر تغییرات تعرفه بر قیمت تمام شده محصولات شرکت را افشا خواهد کرد.

تعرفه خدمات اضافه جدید ۱۴۰۱ نماد زاگرس

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی (وصول در ۲۸ دی ۱۴۰۲) بر اساس نامه محرمانه مورخ ۲۳ دی ۱۴۰۲، خواستار اقدام قانونی در خصوص نحوه «محاسبه و ارسال نرخ ۱۴۰۰» شد. در مراجع قضایی و نیز آرای دیوان عدالت اداری بویژه رأی رفع ابهامات ناشی از رأی مورخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ اتاق صنعت و تجارت دیوان عدالت اداری دریافت و منتشر شده است. ۲۶ مورخ ۱۴۰۲ در سامانه کدال، تا زمان تعیین تکلیف موضوع مذکور، تعرفه های اعلام شده برای سال ۱۴۰۱ غیرقابل قبول بوده و این شرکت با رعایت احتیاط لازم از تمامی گزینه های قانونی و قانونی برای احقاق حقوق سهامداران استفاده خواهد کرد.

رفع محدودیت های مصرف گاز و راه اندازی واحدهای شیراز

شرکت گاز فارس پس از افشای اطلاعات مورخه ۱۴۰۲/۱۲/۰۷ و ۱۴۰۲/۱۲/۰۹ در خصوص توقف تولید واحدهای بهره برداری (به استثنای واحدهای اسید نیتریک و نیترات آمونیوم) به دلیل محدودیت در مصرف گاز، اعلام می کند که محدودیت در مصرف گاز، فرآیند تولید. بوده است در واحدهای تولیدی این شرکت از سر گرفته شده است. گفتنی است تعمیرات اضطراری واحدهای تولیدی که به همین مناسبت آغاز شده بود نیز با موفقیت به پایان رسید. همچنین برنامه تولید ۱۴۰۲ بر اساس ۳۳۰ روز تولید و ۳۵ روز برای توقف های غیرعادی و تعمیرات اضطراری در نظر گرفته شد.

افزایش سرمایه شرکت وامید

افزایش سرمایه شرکت امید، از ۹۶,۹۷۹,۷۴۲ میلیون ریال به ۲,۶۵۸,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال معادل ۲,۶۴۱ درصد سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به تصویب هیئت مدیره رسید. افزایش سرمایه مذکور منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

ثبت افزایش سرمایه تاسیکو

افزایش سرمایه شرکت تاسیکو از مبلغ ۳۱.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال تا مبلغ ۶۷.۵۰۰.۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و دریافتی های نقدی ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال و از اندوخته ۱۶.۵۰۰.۰۰۰ میلیون ریال وجوه نقدی حق الوصول سهامداران با حق الوصول. ) در ۱۹ دسامبر ۱۴۰۲ در مرجع ثبت تجارت به ثبت رسید.

امضای قرارداد مهم فابیستون

قرارداد فروش کالاهای مشروح در قرارداد در ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ و در اولین روز با شرکت های جهان فولاد غرب و سیما فولاد جهان منعقد شد. فروردین تاریخ لازم الاجرا شدن قرارداد ماه ۱۴۰۳ می باشد.

تغییرات در نرخ خدمات اضافی BoAli

برای انجام تعهدات شرکت بو علی و با رعایت دستورالعمل های افشای شرکت های ثبت شده در سازمان بورس و اوراق بهادار. در همین راستا یادآور می‌شود، بر اساس محاسبات انجام شده، افزایش نرخ‌های مذکور تأثیر چندانی بر عملکرد شرکت در سال جاری نخواهد داشت.

انجام حراج شهری

دنبال کردن شهر (سهامی عام) در نظر دارد ۵ واحد مسکونی با موقعیت اداری در سعادت آباد تهران را به صورت نقد و فوری به مزایده عمومی در تاریخ ۵ دی ۱۴۰۲ بفروش برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا