اخبار بورس

اخبار مهم کدال یکشنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامامروز یکشنبه سیزدهم است اسفند در ماه ۱۴۰۲ اطلاعیه های زیادی در سایت کدال منتشر شد که در این مقاله به مهم ترین اطلاعیه ها می پردازیم.

دعوت به مجمع عمومی فوق العاده چکارن

به استناد مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲، کلیه سهامداران، وکلا یا نمایندگان قانونی صاحبان سهام و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی به مجمع عمومی شرکت دعوت می شوند. چشم انداز این مراسم روز چهارشنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴ در استان تهران، شهر تهران، به نشانی تهران – جاده قدیم کرج، پشت میدان پاستوریزه شادآباد شیر برگزار می شود. لطفا شرکت کنید

نظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیأت مدیره کقزوی

نظر حسابرس و بازرس قانونی (موسسه حسابرسی هشیار بهمند) در مورد گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۸ مرداد ۱۴۰۲ هیئت مدیره شرکت. قزوینی با توجه به نیاز به افزایش سرمایه از مبلغ ۱.۴۲۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به مبلغ ۲۵.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، جهت تغییر ساختار مالی و بهره مندی از مزایای استفاده از مالیات فوق. افزایش سرمایه مذکور مستلزم تایید سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است.

نتایج مزایده املاک سامان

انجام مزایده عمومی مازاد بانک ها تجهیزات از ۳۸ ردیف ملکی که به مزایده گذاشته شده، ۶ پاکت پیشنهادی برای ۵ ردیف ملک دریافت شده و برای ۳۳ ردیف املاک مزایده شده هیچ پیشنهادی دریافت نشده است. همچنین ۲ فقره سپرده نقدی به مبلغ ۲۵۹۲ میلیون ریال و ۳ فقره چک تضمینی به مبلغ ۵۷۸۰ میلیون ریال وصول شد. همچنین مبلغ توافق شده ۱۷۱۱۰۰ میلیون ریال می باشد.

تعهدات جدید دیتام

سرمایه گذار پذیره نویسی و بازاریابی شرکت دیتام (سهام عام) در سندیکای شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه (سهام خصوصی) با نماد سرمد ۶۲ به منظور خرید ۱۳ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات کارخانه فولاد توسط شرکت واسط از موسس و سپس اجاره. شرایط خرید «جوایز» با مدیریت بازار «صندوق سرمایه گذاری انحصاری مدیریت بازار افتخار حافظ»، ضمانت نامه «بانک تجارت»، نرخ سود اسمی سالانه ۲۳ درصد قابل پرداخت هر سه ماه یکبار از تاریخ انتشار. و عمر ۴ سال اوراق مذکور در روز سه شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ در بورس اوراق بهادار تهران پذیره نویسی می شود.

خفولا برنده مناقصه ساخت نیروگاه خورشیدی شد

اطلاعیه سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) و برنده شدن این مناقصه به این شرکت ابلاغ شده است. لذا تا تکمیل مراحل اداری، نتیجه نهایی از سامانه کدال اعلام خواهد شد.

اخذ مجوز تغییر نرخ فروش محصولات بیش از ۱۰ درصد و یا ارائه خدمات کاساپا

بر اساس توافقات اولیه انجام شده با خریدار اصلی محصول (شرکت سازه گستر سایپا) در روز نگارش گزارش، قیمت فروش هر ست عینک در گروه x200 می باشد.تیبا(از مبلغ ۲۱.۴۳۲.۰۰۰ ریال به مبلغ ۲۶.۷۵۰.۰۰۰ ریال هر عدد لیوان گروهی x150 ست)پراید وانت) از ۶,۴۵۳,۰۰۰ ریال به ۱۷,۴۱۰,۰۰۰ ریال و هر ست شیشه خودرو شاهین از ۲۰,۴۸۲,۰۰۰ ریال تا ۳۱,۹۳۱,۳۶۰ ریال از اوایل سال ۱۴۰۲ قابل اجرا می باشد.

گارانتی های شرکت های Detulid Group

شرکت های گروه از اول شهریور ۱۴۰۲ تا ۹ آبان ۱۴۰۲ مبلغ ۳۷۹۱۲۴۰ میلیون ریال از وام های دریافتی این شرکت از بانک ها را ضمانت کردند و شرکت تولیدی به همین منظور به شرکت های فوق چک ضد چک داد. .

تغییرات عمده در قراردادهای اصلی تانوسا

طبق قرارداد مورخ ۲۳/۰۵/۱۳۹۹ بین شرکت تانوسا و سازمان منطقه آزاد کیش در ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ اضافه شد.

نظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات مدیره آردینا

نظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه آزمونهای کاربردی پژوهشی) در مورد گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۱۸ دی ۱۴۰۲ هیئت مدیره شرکت. آردینا بر اساس نیاز به افزایش سرمایه از ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور بهبود ساختار مالی و تقویت سرمایه در گردش. افزایش سرمایه مذکور منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

طرح خساپا برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت

برنامه خساپا از شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح بخشی از قانون تجارت خارج شده و به شرح زیر است: پیگیری مکرر اصلاح قیمت محصولات به قیمت تمام شده همراه با سود منصفانه، تغییر ترکیب محصولات تولیدی برای تولید خودروهای جدید. و حذف خودروهای زیان آور. انتقال اموال غیرمولد و استفاده از منابع حاصله برای ارتقای کیفیت و توسعه خطوط تولید و استفاده از فرصت های قانونی برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت به عنوان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و با درخواست کوتاه کردن فاصله زمانی تجدید ارزیابی دارایی ها و جبران مازاد تجدید ارزیابی با زیان انباشته، نامه های لازم به وزیر اقتصاد و دارایی، عالی ترین مقام وزارت کشور و معاونت حسابرسی فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی. دیوان محاسبات کشور تهیه و به کد موجود پیوست می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا