اخبار بورس

اختتامیه رسوب کالای گمرکات در ابتدای شهریور ۱۴۰۳

مدیر کل جمع آوری و فروش اموال استان تهران اعلام کرد:

مدیر کل جمع آوری و فروش اموال استان تهران گفت: حذف سپرده های گمرکی از برنامه های ویژه سازمان جمع آوری و فروش اموال استان تهران است. در آغاز شهریور ۱۴۰۳ تکمیل واریز کالای سه گمرک و انبار ملک استان تهران را به اطلاع شما می رسانیم.

حسین ایزدی مدیر کل جمع آوری و فروش املاک استان تهران در گفتگو با ایران تحلیلوی در خصوص گزارش عملکرد ۱۸ ماهه این سازمان گفت: ابتدا در مورد گزارش عملکرد مقایسه ای ۱۹ ماهه اخیر مطلبی را بیان می کنم. ارزش ریالی کل کالاهای سفارش داده شده در ۱۸ ماه گذشته ۲۹۲۰ میلیارد تومان و تعداد خطوط تولید ۲۵۱۸ بوده است. اما در ۱۸ ماه گذشته این میزان به ۱۰۵۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید و تعداد خطوط تولید ۲۵۵۵۱ بود.

وی افزود: ۶۸ درصد رشد کالا و ۲۴۴ درصد ارزش ریالی افزایش داشتیم. ارزش ریالی پرونده های ما در ۱۸ ماه گذشته ۱۷۰۰ میلیارد تومان و تعداد پرونده ها ۹۷۰۰ بوده است.

ایزدی ادامه داد: همچنین در ۱۸ ماه گذشته ۲۰ هزار پرونده به ارزش ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش ۱۱۸۸ درصدی را به ثبت رسانده و رشد عددی پرونده ها ۱۸۰ درصد بوده است. همچنین در حوزه ارزش گذاری ریالی در پرونده های قاچاق شاهد رشد ویژه ای بودیم.

مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملک شده درباره حیطه وظایف این سازمان گفت: وظیفه اصلی ما در حوزه استرداد و فروش بود. در ۱۸ ماه گذشته ۱۶۰۰ ردیف کالا به ارزش ۶۵۲ میلیارد تومان و در آخرین دوره ۴۸۱۵ ردیف کالا به ارزش ۶۵۸۸ میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص فروش اموال منقول و غیرمنقول نیز اظهار داشت: فروش اموال منقول و غیرمنقول در ۱۸ ماه گذشته بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان بوده که این میزان در دوره جاری به ۱۲۷۵ میلیارد تومان رسیده است. ما به رشد فروش ۲۴۵ درصدی دست یافتیم.

ایزدی تصریح کرد: برای عملکرد کل سال ۶ میلیارد تومان هدف گذاری کرده بودیم که این رقم اکنون به ۶۲۹۰ میلیارد تومان رسیده است. پیش بینی ما بالای ۸ میلیارد تومان است. اگر بتوانیم پرونده های بزرگی را که در اختیار داریم زودتر حل کنیم، می توان به ۱۰ هزار میلیارد تومان هم رسید.

مدیرعامل انجمن جمع آوری و فروش املاک ادامه داد: موضوع دیگر ساماندهی انبارهای ماست. الان انبار سرپوشیده بدون قاب در استان تهران نداریم. حدود ۷ میلیارد تومان برای ذخیره سازی رک هزینه شد.

وی گفت: علاوه بر این نرم افزاری را آماده کرده ایم تا اطلاعات قرارداد فاکتور انبار را در آن ثبت کنیم. البته این نرم افزار هنوز در سیستم اجرایی پیاده سازی نشده است اما برای دسترسی بهتر خودمان از آن استفاده می کنیم.

ایزدی درباره حذف سپرده کالا گفت: حذف سپرده گمرکی برنامه ویژه سازمان جمع آوری و فروش اموال استان تهران است. در آغاز شهریور ۱۴۰۳ تکمیل واریز کالای سه گمرک و انبار ملک استان تهران را به اطلاع شما می رسانیم. ما این را برنامه ریزی کرده ایم و باید به این هدف برسیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا