بانک و بیمه

اختصاص ارز با نرخ بازار مبادله برای سفرهای خارجی منشا قانونی ندارد

به گزارش ایران تحلیل، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: در شرایطی که ما کسری تراز تجاری د ارین نی را برای سفرهای خارجی سفر با قیمت بازار مبادله پرد اخت می کند و می کند. عملا الان خیلی از افرادی که می خواهند به نزدیک سف ر کنند و مثلاً ۳ یا ۴ نفر از اعضای خانواده یا مجموعه برای سفر در حقیقت سفرشان رایگان در می آید.

وی افزود: این سوال در شرایطی مطرح می شود که در حال حاضر کسری تراز تجاری داریم و تولیدکنندگان گاهی بیش از ۱۰۰ روز در نوبت دریافت ارز هستند.

نماینده مردم تربت یام در شورای اسلامی گفت: این موضوع نه منشأ قانونی دارد و نه عقلانی، زیرا در چنین شرایطی می خواهیم به این افراد پول ارزانی از بیت المال برای طبقه متوسط ​​و جامعه مرفه بدهیم. . لذا تقاضا دارم این موضوع بررسی شود تا بانک مرکزی بتواند به این رویه غلط پایان دهد.

قالیباف در پاسخ به اخطار زنگنه گفت: این نکته بسیار مهمی است که باید در کمیسیون پیگیری شود و رئیس کل بانک مرکزی باید در کمیسیون بررسی شود تا به این سوال پاسخ دهد و بحث تخصیص سود ۳۰ درصدی به پروژه ها را مطرح کند. ، که در واقع ۳۶ درصد هزینه دارد. و یافته های آنها به دادگاه ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا