اخبار اقتصاد ایران

اختصاص ارز ترجیهی برای واردات برنج ضرورت ندارد و باید حذف شود

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان برنج داخلی نیازی به تخصیص ارز ترجیحی برای واردات این محصول نیست. ‏

افق میهن علیرضا مهاجر روز پنجشنبه در مراسم اولین برداشت برنج از شالیزارهای بابل اظهار داشت: واردات برنج با ارز ترجیحی رقابت را از تولیدکنندگان داخلی دور می کند.

وی ادامه داد: سیاست ما حمایت از تولیدکنندگان داخلی است و برای رسیدن به این هدف باید تخصیص ارز ترجیحی برای واردات برنج حذف شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد محصولات تولیدی در بخش کشاورزی نسبت به نمونه های خارجی بهتر است، ادامه داد: اما واردات این محصولات با ارز ترجیحی که نصف قیمت داخلی است، به قیمت تمام شده است. هزینه تولید کننده

مهاجر افزود: در بخش صنعت هر وارداتی که با ارز آزاد انجام می شود و حتی تعرفه نیز به آن اضافه می شود که در محصولات کشاورزی برعکس است.

وی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم خرید گندم در کشور ۴.۵ میلیون تن بود که در سال گذشته به ۱۰.۵ میلیون تن رسید و امسال کشور در تولید گندم به خودکفایی رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت سیزدهم تولید برنج در کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود، افزود: سال گذشته تولید این محصول به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید و این میزان افزایش خواهد یافت. امسال. پیدا شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با برنامه های اجرا شده در سه سال گذشته افزایش تولید در بخش های مختلف کشاورزی داشتیم که امسال نیز این رویه ادامه خواهد داشت.

برداشت مکانیزه برنج رقم طارم در فصل زراعی جاری امروز با حضور استاندار مازندران و معاون وزیر جهاد کشاورزی در بابل آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا