اخبار اقتصاد ایران

اختصاص بودجه ای برای اجرای پروژه رشت به آستارا توسط روسیه

عبدالناصر همتی صبح امروز در دیدار با ایگور لویتین دستیار رئیس جمهور روسیه بر اجرای هر چه سریعتر پروژه کریدور شمال-جنوب به عنوان مسیر ترانزیتی مناسب برای تقویت همکاری های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. روسیه، هند و کشورهای حوزه خلیج فارس. فارس تاکید کرد.

افق میهن وزیر اقتصاد اظهار داشت: انتظار داریم روسیه از پروژه کریدور شمال – جنوب حمایت جدی کند.

عبدالناصر همتی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری سایر کشورها در این راستا حمایت می کند و آمادگی دارد با ارائه مشوق های ویژه سرمایه گذاری، مشارکت سایر کشورها را در این طرح تسهیل کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: امیدواریم شاهد گسترش سرمایه گذاری روسیه در ایران به ویژه در پروژه های زیرساختی نفت و لجستیک و ترانزیتی باشیم.

ایگور لویتین، دستیار ارشد رئیس جمهور روسیه در نشستی که صبح امروز در وزارت اقتصاد برگزار شد، ضمن تبریک انتخاب وزیر اقتصاد کشورمان به همتی، از تخصیص اعتبار برای اجرای این طرح خبر داد. پروژه رشت به آستارا توسط رئیس جمهور این کشور. وی میزان بار قابل جابه جایی از محل اجرای این پروژه را بیش از ۱۵ میلیون تن دانست که تا ۳۰ و ۵۰ میلیون تن قابل استفاده است.

وی همچنین از دستور ویژه رئیس جمهور روسیه برای اجرای هر چه سریعتر پروژه کریدور شمال-جنوب خبر داد و گفت: بر اساس دستور، عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و بانک «وی تی بی» روسیه است. اجرای آن

لویتین تصریح کرد: در حال حاضر قسمت اول پروژه کریدور شمال-جنوب و در واقع قسمت فنی آن به اتمام رسیده است و برای ورود به قسمت اجرایی نیاز به هماهنگی با وزارت اقتصاد داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا