بانک و بیمه

اختصاص ۷۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش ایران تحلیل، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در جلسه بررسی عملکرد بانک در نهضت ملی مسکن با حضور قائم مقام نهاد ریاست جمهوری، گفت: تامین مالی ۹۵ تا ۱۰۰ درصدی وجوه زیربنایی را پوشش داده است. افتتاح واحدهای مسکن نهضت ملی مسکن در سراسر کشور مرهون تلاش بانک مسکن است.

حسینی در طرح مسکن به این موضوع اشاره می کند مهر در هشت سال تنها ۵۲ هزار میلیارد تومان با استفاده از خط اعتباری بانک مرکزی پرداخت شد. وی افزود: در دو سال گذشته ۷۰ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات بانک مسکن به نهضت ملی مسکن پرداخت کرده ایم در حالی که ۴ درصد از سپرده های مردم در اختیار بانک مسکن است. .

مدیرعامل بانک مسکن گفت: ۳۰ تا ۳۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن نیز در بانک مسکن پرونده تشکیل می دهند که از ۳۱۰ هزار واحد فعلی به حدود ۳۵۰ هزار واحد می رسد.

وی افزود: بر اساس محاسبات بانک مرکزی بین ۳۰ تا ۳۵ درصد رشد تورم ناشی از تغییرات قیمت ملک و اجاره است. بنابراین اگر عرضه مسکن را در کشور افزایش دهیم می توانیم به کنترل تورم کمک کنیم.

حسینی تصریح کرد: رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن دستور داد سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد با حمایت بانک مسکن از طریق افزایش سرمایه بانک مسکن موافقت کنند.

وی از معاونت امور مجلس رئیس جمهور خواست این افزایش سرمایه را در بودجه سال آینده پیش بینی کند تا بانک مسکن به تعهدات خود عمل کند و متقاضیان بیشتری از تسهیلات استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا