اقتصاد جهان

اختلال در زنجیره تامین آمریکا با توقف فعالیت راه آهن کانادا

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یو اس ای تودی، راه آهن ملی کانادا (CN) و راه آهن کانزاس سیتی پسیفیک (CPKC)، دو شرکت بزرگ راه آهن این کشور، روز پنجشنبه هزاران کارمند کانادایی را پس از شکست مذاکرات با نمایندگان کارگران که خود به حالت تعلیق درآمد، اخراج کردند. که منجر به تعلیق شبکه ریلی در آن کشور شد.

تصمیم این شرکت ها مبنی بر عدم اجازه ورود کارگران به محل کارشان توسط اتحادیه Teamsters که نماینده حدود ۱۰۰۰۰ کارگر است، حمایت شد.

این اقدامات زمینه را برای تعطیلی بی‌سابقه راه‌آهن فراهم می‌کند که می‌تواند به اقتصاد کانادا آسیب جدی وارد کند و تجارت فرامرزی با ایالات متحده را تحت تأثیر قرار دهد.

کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است و به شدت به حمل و نقل ریلی وابسته است. انتظار می رود این توقف به طور قابل توجهی بر حمل و نقل غلات، پتاس و زغال سنگ تأثیر بگذارد و همچنین حمل و نقل فرآورده های نفتی، مواد شیمیایی و خودرو را کاهش دهد.

گروه‌های صنعتی از دولت لیبرال نخست‌وزیر جاستین ترودو خواسته بودند تا از تعطیلی این تعطیلی جلوگیری کند، زیرا شرکت‌های ریلی کانادا سالانه حدود ۲۷۷ میلیارد دلار کالا حمل می‌کنند.

راه‌آهن اقیانوس آرام آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که تعطیلی روزانه ۲۵۰۰ واگن ریلی از مرز عبور نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، اقتصاد کانادا و ایالات متحده به شدت به یکدیگر وابسته هستند.

بر اساس گزارش وزارت حمل و نقل ایالات متحده، حمل و نقل ریلی ۱۴ درصد از کل تجارت دوجانبه بین دو کشور به ارزش ۳۸۲.۴ میلیارد دلار در نیمه اول سال را به خود اختصاص داده است.

این توقف پس از ماه ها مذاکره صورت می گیرد. اتحادیه Teamsters و دو شرکت برای دستیابی به توافق بر سر شرایط کلیدی تلاش کردند و هر یک از طرفین طرف دیگر را متهم به عدم اقدام کردند. این اتحادیه با تاکید بر نیاز به ایمنی کارگران خواستار بهبود شرایط کار، زمان استراحت و برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا