ترندهای روز

اختلال در سامانه دریافت کارت ورود به جلسه؛ دانش‌آموزان آماده امتحانات نهایی بودند اما آموزش‌وپرورش نه

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

درست در سال هایی که نمرات امتحانات نهایی تاثیر زیادی روی ورود دانشجویان به دانشگاه می گذارد، حالا همین امتحانات برایشان چالشی جدید شده است، یک بار صدای تقلب از آن به گوش می رسد و بار دیگر اگر خبری نیست. از شایعات و سوالات لو رفته، اختلالی در دریافت کارت وجود دارد. ورود به جلسه این آزمون ها را به حاشیه خواهد برد.

سهم مدرسه در پذیرش دانشگاه

روزگاری که روش ارزشیابی و پذیرش دانشجو برای ورود به دانشگاه ها همان تاثیر ۱۰۰ درصدی کنکور بود، خیلی ها از فشار و استرس امتحان و حتی با کمک کلاس های تقویتی کنکور انتقاد می کردند. ممکن است دست دانش‌آموزان نمونه از رسیدن به سخت‌ترین رشته‌ها کوتاه شود، زیرا اگر توانایی مالی لازم برای شرکت در کلاس‌های آمادگی کنکور را نداشته باشند، از مهارت‌های تست‌زنی محروم می‌شوند. این انتقادات باعث شد بعد از سال ها نحوه سنجش و پذیرش دانشجویان برای ورود به دانشگاه ها تغییر کند، حالا قرار بود نمرات و معدل امتحانات نهایی در پذیرش آنها در دانشگاه تاثیر قطعی داشته باشد، تاثیری که از ۴۰ درصد شروع شد. سال قبل و قرار است به ۶۰ درصد برسد اما امسال این تاثیر ۵۰ درصد ثابت شده است یعنی ۵۰ درصد معدل و نمرات امتحان نهایی به پذیرش دانشگاه کمک می کند و ۵۰ درصد باقی مانده به سراسری می رسد. امتحان دانشگاه را مشخص کنید.

سردرگمی دانش آموزان قبل از امتحانات نهایی

تغییر روش ارزشیابی و پذیرش دانشجو در دانشگاه مخالفانی نیز داشت که یکی از دلایل مخالفت این گروه افزایش استرس و اضطراب دانشجویان است. آنها معتقدند اگر در سال های گذشته دانش آموزان در سال کنکور فقط با فشار سنگین مطالعه کتب درسی و امتحانات دست و پنجه نرم می کردند، اما اکنون این فشار تحصیلی حداقل در سال های دهم، یازدهم و دوازدهم ادامه دارد که باعث فرسایش می شود. وضعیت مطالعه را افزایش می دهد و نگرانی و استرس امتحان را افزایش می دهد. حالا علاوه بر این استرس ها، امسال اتفاق دیگری هم افتاد و آن اینکه قرار بود در روزهایی که سیستم توزیع دچار اختلال شده بود، کارت ورود به جلسه امتحان نهایی به دانش آموزان تحویل داده شود، به طوری که دانش آموزان چند روز قبل از شروع به کار، سردرگم شدند. امتحانات نهایی شروع شد

اختلال در سیستم دریافت کارت جلسه؛  دانش آموزان برای امتحانات نهایی آماده بودند، اما نه برای آموزش

از کارت ورود به جلسه خبری نیست. با شناسنامه خود به جلسه بروید

در حالی که دانش آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت امتحان داشتند اما هنوز از کارت واژه های جلسه خبری نبود، در این راستا آموزش و پرورش ۲۷ اردیبهشت وی اعلام کرد: به دلیل نقص فنی سامانه امکان صدور کارت امتحان نهایی دانش آموزان وجود ندارد.

آموزش و پرورش و فرهنگ یک روز بعد در اطلاعیه ای نوشت: با اقدامات انجام شده تمامی داوطلبان کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند و هیچ داوطلبی از آزمون محروم نمی شود. دریافت کارت ورود به جلسه حداکثر تا یک ساعت قبل از برگزاری آزمون امکان پذیر است، بنابراین کلیه داوطلبان طبق پیش بینی های انجام شده در آزمون حضور خواهند داشت.

با این حال تعدادی از دانشجویان همچنان موفق به دریافت کارت ورود به جلسه در روز ۲۹ نشدند اردیبهشت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای وضعیت دانش آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحان نهایی نشدند را مشخص کرد و اعلام کرد: دانش آموزانی که موفق به دریافت کارت ورود به جلسه نشدند از طریق آموزشگاه خود از آدرس حوزه امتحانی خود مطلع می شوند. بدیهی است این دسته از دانش آموزان تنها با ارائه شناسنامه می توانند در آزمون حضور یابند.

تغییر تاریخ امتحانات به دلیل اختلال در سیستم دریافت کارت ورود به جلسه

اختلال در سامانه دریافت ورد کارت جلسه به قدری ادامه داشت که در نهایت آموزش و پرورش تصمیم گرفت امتحانات نهایی دانش آموزان را در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۳۰ و ۳۱ برگزار کند. اردیبهشت در اطلاعیه ای نوشتند: برنامه ریزی های لازم از ابتدای سال جاری برای اجرای مطلوب امتحانات نهایی انجام شد اما روند دریافت کارت ورود به جلسه در سامانه با مشکل مواجه شد. با عرض پوزش از تک تک دانش آموزان و اولیای آنها به دلیل زمان برگزاری اولین امتحان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم از ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت به شرح زیر تغییر می کند و زمان و زمان سایر آزمون ها طبق تقویم اعلام شده قبلی خواهد بود.

photo_2024-05-18_20-30-12.jpg

ما به جای الگو، درس می شویم

تاخیر در برگزاری امتحانات به دلیل عدم صدور کارت ورود به جلسه باعث واکنش برخی از افراد به وزارت آموزش و پرورش شد، سید منصور موسوی، کارشناس آموزش و پرورش در یادداشتی نوشت: همزمان با برگزاری امتحانات نهایی. برخی از سطوح تحصیلی شروع می شود، کارت ورود به آزمون دانش آموز در وب سایت my medu قرار می گیرد. با این حال سامانه مذکور پاسخگوی تعداد زیادی از کاربران نبوده است. بسیاری از دانش آموزان با پاسخ منفی این سامانه مواجه شده اند و اضطراب کارت ورود به جلسه نیز بر اضطراب امتحان افزوده است. از سوی دیگر برخی از فعالیت های مربوط به هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و مشاوران و معلمان آنها از طریق این سامانه قابل انجام است. اختلال در سیستم مذکور مواردی مانند تکمیل فرم بازخورد دانش آموزان، معلمان و مشاوران را نیز با مشکل مواجه کرده است. تنها چند روز پس از سخنان رضا مراد صحرایی مبنی بر الگو شدن برای سایر جوامع جهان، وقوع چنین رسوایی در مجموعه تحت مدیریت وی حکایت از آن دارد که با این فرمان باید الگوی دیگران باشیم.

اختلال در سیستم دریافت کارت جلسه؛  دانش آموزان برای امتحانات نهایی آماده بودند، اما نه برای آموزش

برنامه جدید امتحانات نهایی اعلام شد

اما سانحه هوایی منجر به شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و تیم همراهش باعث شد تا هفته آینده امتحان نهایی طلاب آغاز شود. پیش از این سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان بر اساس برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده خبر داده بود، اما بلافاصله معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد: با هماهنگی وزیر آموزش و پرورش تمامی امتحانات دانش آموزان انجام شد. از سه شنبه تا پایان هفته لغو شد. زمان برگزاری آزمون های جایگزین از سوی آموزش و پرورش اعلام می شود.

همزمان علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: علیرغم برنامه ریزی اولیه برای ادامه امتحانات نهایی، در راستای احترام به وضعیت دانش آموزان، اولیاء و … جامعه فرهنگی، امتحانات نهایی تا پنجشنبه برگزار نمی شود. زمان بعدی آزمون های لغو شده اعلام خواهد شد. چهارشنبه نیز در سراسر کشور تعطیل رسمی است.

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش ضمن تسلیت ایام شهادت آیت الله رئیسی و یاران گرانقدر ایشان و با توجه به اعلام ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت این شهید بزرگوار. شماخ شهدای خمیت برای لغو تمامی امتحانات دانش آموزی تا پایان هفته جاری، برنامه جدید امتحانات نهایی را اعلام کرد.

به گفته زارعی، تقویم جدید امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه به شرح زیر است:

برنامه جدید امتحانات نهایی دبیرستان اعلام شد

برنامه جدید امتحانات نهایی دبیرستان اعلام شد

برنامه جدید امتحانات نهایی دبیرستان اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا