اخبار بورس

اختلال در سامانه های فرابورس برای دومین روز

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ بود که پیش از شروع جلسه معاملاتی از تاخیر در شروع پذیرش سفارش در فرابورس مطلع شدند. مدیریت عملیات بازار فرابورس در این اطلاعیه اعلام کرد: بر اساس اعلام شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران، پذیرش سفارش در بازارهای فرابورس ایران از ساعت ۸:۲۵ و ۸:۴۵ به دلیل بروز مشکلات فنی در زیرساخت فنی معاملات آغاز نمی شود. سیستم. شروع پذیرش سفارش و انجام معاملات فرابورس متعاقبا اعلام خواهد شد.

متعاقباً معاون فرابورس ایران در گفت وگویی به تشریح اختلال در سامانه معاملات پرداخت. محمدصادق غزنوی گفت: از لحظه بروز مشکلات فنی در زیرساخت های فنی سامانه معاملات، این مشکل را به اهالی بازار اعلام کردیم و به طور مستمر به دنبال راه حلی از سوی مدیریت فناوری بورس تهران هستیم. به محض مشخص شدن، معاملات امروز در فرابورس انجام می شود. وی با بیان اینکه زیرساخت های فنی سامانه معاملات پیش از شروع ساعت معاملات امروز ۲۸ اسفندماه با مشکل فنی مواجه شد، گفت: تا زمانی که این مشکل توسط مدیریت فناوری بورس برطرف نشود امکان ثبت سفارش وجود نداشت.

همچنین امروز یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و قبل از شروع بازار اعلام شد که سیستم ها همچنان مختل هستند و شروع معاملات فرابورس متعاقبا اعلام خواهد شد. در این اطلاعیه آمده است:

کاربران گرامی با توجه به اطلاعیه شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران و فعالیت فرابورس ایران، به دلیل نقص فنی در زیرساخت‌های فنی، سفارش‌های فرابورس ایران از ساعت ۸:۲۵ صبح ساعت ۸:۴۵ آغاز نمی‌شود. سیستم معاملاتی شروع ثبت سفارش و انجام معاملات فرابورس متعاقبا اعلام خواهد شد.

برای سهامداران تعجب آور نیست که سیستم ها دچار اختلال می شوند، زیرا هر چیزی در این بازار ممکن است و آنها قبلاً این اختلالات را تجربه کرده اند! اما چند چیز واقعا عجیب است:

اولین که این اتفاق دو روز متوالی افتاد!

دومین در گذشته در صورت اختلال در سیستم، اصلاحات و معاملات در همان روز پس از زمان قانونی بازار انجام می شد!

سوم که در این ارتباطات منتشر شده اثری از عذرخواهی از سهامداران نمی بینید! به نظر می رسد سهامداران مقصر این ماجرا هستند!

چهارم جناب آقای محمدعلی شیرازی مدیر عامل محترم فرابورس دقیقا کجایید؟ چرا خبری و مصاحبه از شما در این زمینه نیست؟ آیا می دانید در بازاری که دو روز مدیریت می کنید چه گذشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا