فناوری

اختلال گسترده در GPS مسیریاب‌ها را مختل کرده است

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

پیوست: اختلال گسترده در GPS باعث اختلال در مسیریاب ها شده است. تیم فنی نمایش متوجه الگوهای اختلال GPS در مناطق مختلف کشور به ویژه در برخی شهرهای بزرگ شده است.

مدتی است که رانندگان، رانندگان و مسافران با چالش موقعیت یابی نادرست اپلیکیشن های مسیریابی مواجه هستند، مشکلی که جواد عامل، مدیرعامل نش آن را عامل فیلترینگ، اختلال در شبکه و جعل GPS در ایران می داند. امروز روابط عمومی توضیحاتی در این باره نشان داد و اعلام کرد: امروز ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ یکی از شدیدترین اختلالات GPS شناسایی شده است. این موضوع از سال‌های گذشته باعث افت عملکرد روترها و پلتفرم‌های نقشه‌گرا شده است، اما در چند ماه اخیر و به‌ویژه در روزهای اخیر به جایی رسیده است که عملاً استفاده از روتر برای کاربران غیرممکن است.

«بهزاد کاظمی»، مهندس ارشد تیم مسیریابی نیشان در این باره گفت: تیم فنی نیشان با بررسی ماژولی که برای تشخیص و اطلاع رسانی جعلی جی پی اس ایجاد کرده بود، متوجه الگوهای اختلال GPS در مناطق مختلف شدند. کشور به خصوص در چندین شهر بزرگ شده اند از طرفی در چند ساعت اخیر تعداد زیادی از کاربران به پشتیبانی نقشه و روتر اعلام کرده اند که اکثر این کاربران با مشکل مواجه هستند که با وجود اینکه موقعیت آنها در تهران بود، نقشه موقعیت آنها را در اصفهان یا قم نشان می داد و عملاً امکان استفاده از نقشه و مسیر یاب برای آنها وجود نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا