بانک و بیمه

اخذ مابه التفاوت نرخ ارز کالاهای تامین ارز شده، تمدید شد

به گزارش افق میهن، بخشنامه بانک مرکزی برای جبران مابه التفاوت نرخ ارز کالاهای ارزی از سوی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات معاونت برنامه ریزی و مقررات سازمان توسعه تجارت ایران طی نامه ای ابلاغ شد. شماره ۳۱۸۹۱۴۷ مورخ ۰۲.۰۵.۱۴۰۳.

در این بخشنامه آمده است: به موجب بخشنامه های شماره ۳/۳۹۴۱۰ مورخ ۳ بهمن ۱۴۰۳، شماره ۳/۳۳۳۷۴ مورخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۳ و شماره ۰۳/۷۳۴۸۱ مورخ ۲ فروردین ۱۴۰۳ به شرح زیر ابلاغ می شود.

۱- در خصوص ثبت سفارشات انجام شده با تایید وزارتخانه های جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و صنعت معدن و تجارت، مهلت مقرر در بخشنامه های شماره ۲/۲۴۵۳۷۷۰ مورخ ۱۰/۰۹/۱۴۰۲ شماره ۰۲/. اعمال میشود. ۲۴۵۴۳۲ مورخ ۱۰/۱۰/۱۴۰۲ ۰۹ و شماره ۰۲/۳۱۵۵۷۰ مورخ ۲۳/۱۲/۱۴۰۲ جهت ارائه تاییدیه قیمت گذاری و توزیع کالا با نرخ مصوب بر اساس نرخ برابری ۲۸۵۰۰۰ ریال به ازای هر دلار یا تاییدیه دریافت جبران مابه التفاوت نرخ ارز از سوی وزارتخانه های فوق الذکر سازمان برای حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تا پایان. شهریور ماه ۱۴۰۳ تمدید شد.

در صورت ترخیص کالا بعد از تاریخ ۲ توضیح لازم است مرداد در ماه ۱۴۰۳ طبق مقتضیات بخشنامه های فوق مهلت تسلیم پروانه های مذکور حداکثر ۶۰ روز تقویمی از تاریخ عزل تعیین شده است.

۲- موسسه اعتباری در خصوص ثبت سفارش های فوق با ارائه پروانه گمرکی مناسب مبنی بر ترخیص نهایی کالا از گمرک می تواند این مجوز گمرکی را ثبت و به سادگی فرآیند تسویه حساب در سامانه تسویه تعهدات ارزی را انجام دهد. اما در صورت عدم ارائه تاییدیه های مورد نیاز یا عدم پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز مربوطه پس از انقضای مهلت مقرر، موسسه اعتباری موظف است ظرف ۷ روز پس از پایان مهلت مقرر نسبت به لغو اجرا و طرح شکایت اقدام نماید. مطابق ماده (۱-) قانون مجازات دولتی تحت عنوان عدم ایفای تعهد ارزی در سازمان تعزیرات حکومتی.

همچنین لازم است با ارائه اطلاعات لازم از جمله میزان و نوع مابه التفاوت نرخ ارز مورد نیاز برای شماره شناسایی ملی (یا شماره کارت شرکتی متقاضی و …) وضعیت را منعکس کرد. باید از تخصیص و تامین ارز برای موارد آتی جلوگیری شود. علاوه بر الزام به رعایت سایر ضوابط و مقررات ارزی در اجرای این بخشنامه، اطلاع رسانی به کلیه شعب و واحدهای ارزی ذیربط و نظارت بر حسن اجرای آنها ضروری است.

پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز کالاهای تحویلی به ارز تمدید شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا