ترندهای روز

اخراج گروه رسانه‌ای صدا و سیما از عربستان

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دولت عربستان سعودی ۶ نفر از اعضای گروه رسانه ای نمایندگی ایران در مدینه شامل ۶ روزنامه نگار و مستندساز را از عربستان به این کشور بازگرداند.

صدا و سیما در خبری نوشت: این گروه مستندساز سه شنبه هفته گذشته هنگام ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجد النبی دستگیر و پس از چند ساعت بازجویی بدون اعلام خبر به بازداشتگاه مرکزی پلیس مدینه منوره منتقل شدند. دلیل.

دو روز بعد، پلیس عربستان دو خبرنگار از جمله خبرنگار العالم و خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما را هنگامی که برای شرکت در مراسم دعای کمیل در هتل محل اقامت زائران ایرانی از خودرو پیاده شدند دستگیر کرد. ، بدون اینکه اقدامی انجام داده باشد و آنها را به بازداشتگاه منتقل کند.

در همان روز پلیس عربستان یک مستندساز رادیویی را از هتلش در مدینه احضار و دستگیر کرد. این افراد در نهایت شب گذشته بدون ادای حج از عربستان اخراج شدند.

اخراج گروه رسانه ای اعزامی ایران از عربستان در حالی رخ داد که پیگیری های گسترده وزارت امور خارجه کشورمان و نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و سفیر این کشور صورت گرفت. کشورمان در عربستان سعودی برای آزادی این افراد ادامه داشت.

اعضای این گروه شامل آقایان سید سلیم غفوری، شفیع شعله کار، سید مهدی مویدی، مهدی امیری، پوریا سلیمان زاده و علیرضا تابان شب گذشته با تصمیم دولت عربستان سعودی با یک پرواز غیرایرانی به دبی منتقل و به کشور بازگشتند. صبح امروز با پرواز ایرانی به تهران. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا