اقتصاد جهان

اخراج 900 کارمند غول بانکداری انگلیس

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، اتحادیه یونایتد در انگلیس اعلام کرد که بانک بارکلیز ۹۰۰ کارمند خود را در این کشور اخراج می کند و اقدامات این بانک در آستانه کریسمس را “شرم آور” خواند.

یونیت روز سه‌شنبه گفت که اخراج‌ها بر اکثر بخش‌های اداری بارکلیز مانند امور مالی، حقوقی، سیاست‌های بانکی، فناوری اطلاعات و مدیریت ریسک تأثیر خواهد گذاشت.

طبق گزارش ها، کارمندان تحت پوشش این برنامه در ظهر روز سه شنبه از اخراج خود مطلع شدند.

بارکلیز این تعدیل ها را به عنوان بخشی از یک طرح بازسازی “برای ساده سازی و تبدیل کسب و کار، بهبود خدمات و افزایش کارایی” توصیف کرد.

سخنگوی این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: این برنامه شامل تغییراتی در تعداد کارکنان ما با کاهش سطوح مدیریتی و ارتقای فناوری و قابلیت اتوماسیون این گروه (بخش) است.

وی افزود: ما متعهد به حمایت از همکاران متاثر از این تغییرات هستیم.

وام دهنده انگلیسی در سال های اخیر هزینه ها را کاهش داده و بسیاری از شعب را تعطیل کرده و کارمندان خود را اخراج کرده است.

طبق گزارش ها، بارکلیز در حال حاضر روی طرح هایی برای کاهش هزینه ها تا ۱ میلیارد پوند (۱.۲ میلیارد دلار) به عنوان بخشی از یک بازنگری استراتژیک برای افزایش سود کار می کند.

شارون گراهام، دبیر کل یونایتد به نقل از خبرگزاری فرانسه گفت: «بارکلیز به طرز شرم آور (تعداد) مشاغل را کاهش می دهد تا سود کلان خود را افزایش دهد.

او استدلال کرد: “این یک بانک بزرگ و ثروتمند است که در حال حاضر در مسیر کسب سودهای چشمگیر در سال جاری است.”

ماه گذشته بارکلیز اعلام کرد که کاهش ۱۶ درصدی سود خالص بانک در سه ماهه سوم می تواند منجر به اقدامات کاهش هزینه بیشتر شود.

در همین حال، گروه‌های مصرف‌کننده هشدار می‌دهند که بسته شدن بارکلیز و سایر بانک‌های بریتانیا می‌تواند به ویژه به افراد مسن‌تری که هنوز عمدتاً از پول نقد استفاده می‌کنند ضربه بزند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا