بانک و بیمه

اخطار بانک مرکزی به بانک‌های وام‌دهنده برای حساب وکالتی خودرو

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی در بخشنامه ای به مدیران عامل شبکه بانکی اولویت پرداخت تسهیلات بانکی با محوریت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تسهیلات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانان، مسکن را اعلام کرد. قانون جهش تولید ساختمانی و غیره و همچنین اعطای معافیت بدون در نظر گرفتن اولویت های فوق غیر موجه بوده و پذیرفته نخواهد شد.

بخشنامه شماره ۰۳/۱۱۹۶۲۸ مورخ ۲۷ مرداد ماه امسال به شرح زیر است:

اخیراً مشاهده شده است که برخی از بانک ها و موسسات وام دهی برای ارائه حساب بانکی از مزایای تسهیلات قرض الحسنه و یا ارائه وام با نرخ سود ترجیحی به مشتریان اقدام به درج آگهی های گسترده کرده اند.

شایان ذکر است با توجه به محدودیت منابع مالی موجود و کثرت درخواست وام بانکی، اولویت پرداخت وام بانکی با محوریت وام ازدواج و وام های موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانان است. به عنوان قانون جهش تولید ساخت و ساز مسکن و غیره و هرگونه تعلیق تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت های فوق غیر موجه بوده و قابل پذیرش نخواهد بود.

ضمناً عملکرد آن بانک یا مؤسسه اعتباری در پرداخت تسهیلات اعتباری مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که نتایج حاکی از عملکرد نامطلوب باشد، اقدامات انضباطی و نظارتی مناسب همراه با اعطای تسهیلات به موجب قانون صدر علیه آن بانک انجام خواهد شد. -روش آشارا یا این موسسه اعتباری و اعضای هیئت مدیره مربوطه اعضای اصلی می باشند.

تاکید می شود موضوع مورد رسیدگی از تاریخ ابلاغ این بخشنامه لازم الاجرا بوده است. لذا خواهشمند است با رعایت مفاد بخشنامه ۹۶/۱۴۹۱۵۳ مورخ ۱۳۹۶/۰۵/۱۶ به واحدهای ذیربط این بانک یا مؤسسه اعتباری ابلاغ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا