اخبار اقتصاد ایران

ادارات باید در ساعات کاری مصارف برق خود را ۳۰درصد کاهش دهند

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به تغییر ساعت اداری؛

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران ادارات باید در ساعات کاری ۳۰ درصد و پس از پایان ساعت ۶۰ درصد هزینه های خود را کاهش دهند که با نصب کنتورهای هوشمند قابل کنترل است.

ایران تحلیل به نقل از تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: به منظور تامین برق پایدار در فصل تابستان بخش های مختلفی در طرح های مدیریت مصرف مشارکت می کنند به عنوان مثال مشوق هایی در نظر گرفته شده است. برای بخش های خانگی

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه شروع فصل گرما منجر به افزایش مصرف برق به دلیل ورود سیستم های سرمایشی (کولر، چیلر و …) می شود که به بیش از ۳۰ هزار مگاوات می رسد، گفت: مقدار برابر با مصرف برق کشور بزرگی مانند مصر است.

وی با بیان اینکه تغییر ساعت کاری ادارات یکی از راهکارهای مدیریت بار شبکه در تابستان است، افزود: از آنجایی که تعیین و تنظیم ساعت کاری ادارات بر عهده هیئت وزیران است، با با مصوبه دولت ساعت كارت ادارات تا ساعت ۱۵ خواهد بود خرداد تا ۱۵ شهریور از ساعت ۶ صبح تا ۱ بعد از ظهر خواهد بود.

به گفته وی، این طرح در سال گذشته نیز با تاکید رئیس جمهور مبنی بر راه اندازی مترو، مهدکودک ها و شناورهای صبح زود برای کارکنان دارای فرزند خردسال اجرا شد که بر اساس بررسی های انجام شده، رضایت نسبی کارمندان و سایر ادارات نیز جلب شد. به دست آورده.

مدیرعامل توانیر یادآور شد: با توجه به خاموش شدن دستگاه های سرمایشی در ادارات، اجرای این طرح در سال گذشته باعث صرفه جویی ۸۵۰ مگاواتی در مصرف برق شد که معادل مصرف دو یا سه استان کشور بود.

رجبی مشهدی همچنین گفت: بر اساس این مصوبه مقرر شده است که دستگاه های سرمایشی در ادارات مستقر در آب و هوای معتدل کشور یک ساعت زودتر از پایان کار و در مناطق گرمسیر همزمان با پایان کار خاموش شوند. پایان ساعت کاری

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح برق پایدار برای همه مشترکان تامین شود و صرفه جویی حاصل از آن به بخش تولید اختصاص یابد.

سخنگوی صنعت برق درباره نحوه نظارت بر اجرای این طرح، هدف صرفه جویی در اجرای این طرح را در سال جاری حدود ۱۵۰۰ مگاوات عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۸۰ درصد از ادارات انجام شده است. مجهز به کنتورهای هوشمند و ادارات باقیمانده نیز تا آغاز فصل پیک به این نوع کنتورها مجهز خواهند بود.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه هیات وزیران ادارات باید در ساعات کاری ۳۰ درصد و پس از پایان ساعت ۶۰ درصد هزینه های خود را کاهش دهند، یادآور شد: با نصب کنتورهای هوشمند، مصرف برق ادارات کاهش می یابد. قابل کنترل است و در صورت عدم رعایت مقررات از سوی ادارات، شرکت های توزیع می توانند این موضوع را رصد، پیگیری و کنترل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا