اقتصاد جهان

ادامه اعتصاب کارکنان پست بانک آلمان در اعتراض به دستمزد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، ماه ها اعتراض و اختلافات دستمزدی در دویچه پست بانک به دلیل درخواست کارمندان برای افزایش ۱۵.۵ درصدی حقوق تشدید شد.

همزمان، چهارمین دور مذاکرات نمایندگان کارکنان پست بانک، یکی از زیرمجموعه های دویچه بانک، و نمایندگان آنها قرار است هفته آینده برگزار شود.

بزرگترین وام دهنده آلمان در تلاش است تا هزینه ها را کاهش دهد و کمبودهای خدمات مشتری را در Postbank برطرف کند. ایرادات آنقدر جدی است که رگولاتوری این بانک قصد نظارت بر روند اصلاحات را دارد.

اتحادیه وردی که نماینده هزاران کارمند بانک در مذاکرات جمعی است، اعتصابات این هفته را تا روز پنجشنبه تمدید کرده است که به گفته مقامات، بیستمین روز اعتصاب خواهد بود.

این اقدام صدها شعبه پست بانک در سراسر آلمان را تحت تأثیر قرار می دهد و آخرین اعتصاب برنامه ریزی شده قبل از از سرگیری مذاکرات در ۱۶ آوریل است.

کوین ووس، یکی از مقامات وردی، به رویترز گفت که این اعتصاب ها تأثیر گسترده ای بر همه زمینه ها از جمله رسیدگی به درخواست های مشتریان خواهد داشت.

دویچه بانک از اظهار نظر در مورد اعتصابات خودداری کرد.

این اتحادیه ابتدا خواستار افزایش ۱۵.۵ درصدی دستمزدها در دسامبر شد، سطحی که به گفته او با سرعت تورم طبق قرارداد جمعی قبلی در سال ۲۰۲۲ قابل توجیه است.

دویچه بانک در ماه فوریه این درخواست را رد کرد و باعث شد که مذاکره کنندگان اتحادیه در جزوه ای خطاب به کارمندان بانک بنویسند که “اولین قرار ملاقات ما شکست خورده بود.”

اعتصابات متعاقب آن، و در ماه مارس، مدیریت دویچه بانک با پیشنهادی برای افزایش ۶.۴ درصدی از ماه ژوئن و به دنبال آن افزایش ۲ درصدی دیگر در جولای ۲۰۲۵ ارائه شد.

ایان دوسک، مذاکره کننده اتحادیه وردی و یکی از اعضای هیئت نظارت دویچه بورس در آن زمان، به این پیشنهاد پاسخ داد: “ما هنوز تا توافق فاصله زیادی داریم.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا