اقتصاد جهان

ادامه اعتصاب کارگران راه آهن کانادا با وجود دخالت دولت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، با وجود مداخله دولت کانادا برای پایان دادن به اعتصابات و اختلالات در شبکه ریلی این کشور، اتحادیه کارگری راه آهن کانادا اعلام کرد که کارگران روز دوشنبه بار دیگر دست به اعتصاب سراسری خواهند زد.

این یک تهدید جدید برای اقتصاد کشور است زیرا کارگران گفته اند با تصمیم دولت برای پایان دادن به تعطیلی بی سابقه ریلی مخالفت خواهند کرد.

اتحادیه Teamsters روز جمعه اعلام کرد که مدیران واگن‌های ریلی، رانندگان قطار و سایر اعضای اتحادیه مستقر در مونترال، تنها چند روز پس از بازگشت کارگران شرکت، دوشنبه اعتصاب خواهند کرد.

این اعلامیه بخشی از تحولات اخیر پیرامون اختلافات بین کارگران و مقامات دو شرکت پیشرو راه آهن کانادا است.

راه‌آهن ملی کانادا (CN) و راه‌آهن اقیانوس آرام کانادا (CPKC) بیش از ۹۰۰۰ کارمند خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند که منجر به تعطیلی بی‌سابقه شبکه ریلی این کشور شده است که می‌تواند صدها میلیارد دلار خسارت به اقتصاد و زنجیره‌های تامین آمریکای شمالی وارد کند.

استیون مک کینون، وزیر کار کانادا، روز پنجشنبه از هیئت روابط صنعتی کانادا (CIRB) با استناد به تهدیدی برای اقتصاد، خواست به آن پایان دهد و داوری الزام آور علیه اتحادیه و همچنین رقیب راه آهن ملی کانادا، که شرکت راه آهن کانزاس سیتی پسیفیک است، آغاز کند. تحمیل می کرد .

کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است و برای حمل و نقل کالاهای مختلف به شدت به حمل و نقل ریلی متکی است. گروه‌های تجاری و کشاورزی از اتاوا خواسته‌اند تا به سرعت عمل کند.

فرانسوا لاپورت، رئیس اتحادیه تیم‌سازان کانادا، گفت که اعلام مک‌کینون غیرقابل قبول است.

او در یک تظاهرات در مقر CPKC به خبرنگاران گفت: “بهترین راه برای گرفتن قرارداد، پای میز مذاکره است.”

وی گفت: اگر حکم بازگشت به کار صادر شود، «مردم ما به اعتصاب ادامه خواهند داد. ما همچنان روی زمین خواهیم ماند تا عملیات (کار) از سر گرفته نشود.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا