محیط زیست

ادامه بارش‌ها تا ۵ روز آینده در کشور/ احتمال غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی در سواحل شمالی

صادق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل، با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی گفت: از امروز تا یکشنبه ۱۹ فروردین شاهد بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، برف در ارتفاعات، گرد و خاک در برخی نقاط و تگرگ خواهیم بود. در برخی از نقاط کشور.

وی افزود: شرایط فوق امروز در نیمه غربی کرمان، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، جنوب شرق لرستان، جنوب یزد و فردا در نیمه شمالی پیش بینی می شود. استان کرمان و سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: خراسان شمالی و خراسان شمالی در روز جمعه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل روز شنبه و آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام. روز یکشنبه گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، تهران، البرز و ارتفاعات سمنان متاثر از فعالیت سامانه مذکور خواهند بود.

ضیائیان ادامه داد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن آب، وزش باد نسبتا شدید، لغزش و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال آسیب دیدن نهال ها و محصولات زراعی کشاورزی وجود دارد.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از خسارات احتمالی در سفرهای خارج از شهر دقت کنید، در بستر و حاشیه رودخانه ها توقف نکنید، در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها دقت کنید، در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر دقت کنید، آمادگی اجرایی و سازمان های امدادی و پاکسازی دهانه پل ها. لایروبی قنوات و آبراه ها با در نظر گرفتن تدابیر لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و رعایت احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج دریا در نواحی شمالی

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی با اشاره به صدور اخطاریه هواشناسی دریایی در سطح زرد، افزود: بر اساس این هشدار سرعت باد و ارتفاع موج دریا از پیش از ظهر پنجشنبه شانزدهم افزایش می یابد. تا جمعه ۱۷ فروردین حداکثر سرعت باد در محدوده ۲۴ تا ۳۰ افزایش می یابد نات و حداکثر افزایش ارتفاع امواج بیش از ۱.۵ متر (با تاکید ویژه بر نواحی ساحلی و دور از ساحل استان گلستان) خواهد بود.

ضیائیان افزود: طی روز جمعه مناطق ساحلی و فراساحلی استان های گیلان، مازندران و گلستان در نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر متاثر از اخطار صادر شده و خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، خسارت به … قفس و تور ماهیگیری، احتمال غرق شدن شناورهای صیادی و اختلال در تردد شناورهای نیمه سنگین، احتمال آسیب به تاسیسات دریایی و ساحلی و اختلال در فعالیت بندری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ممنوعیت فعالیت‌های تفریحی و شنا، ممنوعیت تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و ماهیگیری، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحلی، رعایت تمهیدات لازم برای جلوگیری از آسیب‌های مربوط به فعالیت‌های دریایی از جمله مواردی است که باید انجام شود. انجام شود. باید نظر داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا