اقتصاد جهان

ادامه تاخیر پروازهای آمریکا به علت اختلال جهانی مایکروسافت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از آسوشیتدپرس، تاخیر در پروازهای آمریکایی پس از به روز رسانی معیوب نرم افزاری شرکت مایکروسافت که منجر به اختلالی جهانی شد و تقریباً هواپیماهای همه شرکت های هواپیمایی را زمین گیر کرد، همچنان ادامه دارد.

بر اساس آخرین داده‌های وب‌سایت هوانوردی FlightAware، تعداد کل پروازهای داخلی و بین‌المللی لغو شده در ایالات متحده بامداد دوشنبه به ۷۵۸ پرواز رسید که بیشتر از یک روز معمولی غیر تعطیل است.

این گزارش نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق پروازهای لغو شده در ایالات متحده مربوط به خطوط هوایی دلتا بوده است.

دلتا ۶۲۶ پرواز را لغو کرد که تقریباً ۸۳ درصد از کل پروازهای لغو شده است.

مدیر عامل دلتا، اد باستین، روز یکشنبه در پیامی به مشتریان گفت که این شرکت هواپیمایی به بهبود و از سرگیری عملیات پرواز در پی قطع شدن اینترنت ادامه می دهد.

وی گفت: زمین گیر شدن پروازهای دلتا منجر به لغو بیش از ۳۵۰۰ پرواز دلتا و دلتا کانکشن شده است. دلتا امتیازاتی را برای مسافران این پروازها در نظر گرفته است.

باستیان نوشت: «مشکل فناوری در شلوغ ترین آخر هفته تابستان رخ داد و ظرفیت صندلی های رزرو شده ما بیش از ۹۰ درصد بود و توانایی ما را برای تغییر مسیر مسافران محدود کرد.

بر اساس این گزارش، یکی از ابزارهایی که دلتا برای ردیابی خدمه خود استفاده می‌کند نیز تحت تأثیر این اختلال قرار گرفت و نتوانست تعداد بی‌سابقه‌ای از تغییرات ناشی از خرابی سیستم را مدیریت کند.

به گفته FlightOver، آب و هوای بد همچنین باعث تاخیر در پروازها در جنوب شرقی ایالات متحده، از جمله آتلانتا، جایی که خطوط هوایی دلتا در آن مستقر است، شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا