اقتصاد جهان

ادامه حوادث سریالی برای هواپیماهای بوئینگ در آمریکا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، روکش موتور هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ خطوط هوایی جنوب غربی روز یکشنبه هنگام برخاستن از باند در شهر دنور آمریکا از جای خود جدا شد و به بال آن برخورد کرد.

این حادثه اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) را بر آن داشت تا تحقیقاتی را آغاز کند.

هیچ‌کس در این حادثه آسیب ندید و پرواز ۳۶۹۵ Southwest حدود ساعت ۸:۱۵ صبح به وقت محلی (۲:۱۵ بعد از ظهر به وقت گرینویچ) یکشنبه به سلامت به فرودگاه بین‌المللی دنور بازگشت.

این هواپیمای بوئینگ با ۱۳۵ مسافر و ۶ خدمه در مسیر فرودگاه هوستون هابی، دچار این سانحه شد و ۲۵ دقیقه پس از برخاستن، به ارتفاع ۱۰۳۰۰ فوتی (۳۱۴۰ متری) بازگشت.

مسافران آن هواپیما با یک پرواز جنوب غربی با حدود چهار ساعت تاخیر به هیوستون رسیدند. ساوت وست گفت که خدمه تعمیر و نگهداری در حال بررسی هواپیما هستند.

به گفته اداره هوانوردی فدرال آمریکا، این هواپیما در ژوئن ۲۰۱۵ وارد ناوگان هوایی آمریکا شد.

بر اساس این گزارش نسل قبلی ۷۳۷-۸۰۰ پرفروش ترین ۷۳۷ بوئینگ یعنی ۷۳۷ NG است که با ۷۳۷ مکس جایگزین شد.

شرکت هواپیمایی ساوت وست نمی گوید آخرین بار چه زمانی موتور سرویس شده است.

ABC News ویدئویی را در پلتفرم شبکه اجتماعی X منتشر کرد که در آن پوشش موتور پاره شده هواپیما با لوگوی پاره شده Southwest به سرعت در باد تکان می خورد.

این حادثه در حالی رخ می دهد که خطوط هوایی آلاسکا اخیراً اعلام کرده است که بوئینگ ۱۶۰ میلیون دلار به عنوان غرامت برای زمین گیر کردن هواپیمای ۷۳۷ مکس ۹ در سه ماهه اول سال جاری به شرکت هواپیمایی آمریکا پرداخت کرده است.

در ۵ ژانویه، یک پرواز خطوط هوایی آلاسکا از پورتلند، اورگان، به کالیفرنیا در ارتفاع ۱۶۰۰۰ فوتی (۴۹۰۰ متری) غرق شد و تعدادی از ۱۷۱ مسافر زخمی شدند. برخی از وسایل مسافران از جمله لباس و تلفن همراه نیز بر اثر فشار باد از این در خارج شده است.

این هواپیما نیز به سرعت به مبدأ خود بازگشت و پس از این اتفاق نگرانی ها در مورد ایمنی این مدل از هواپیما دوباره افزایش یافت.

این اولین حادثه با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس نیست که در سال ۲۰۱۵ به فضا پرتاب شد. سقوط های مرگبار این مدل هواپیما در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ منجر به توقف پروازهای آن در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۰ شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا