بانک و بیمه

ادامه روند ریزش قیمت طلا در بازارهای جهانی/ ریزش قیمت تا کجا ادامه خواهد یافت؟

بازار؛ گروه بین المللی: قیمت جهانی طلا از روز پنجشنبه همزمان با انتشار شاخص های کلیدی اقتصادی در ایالات متحده، به ویژه شاخص مدیران خرید (PMI) و برخی موارد دیگر مانند هزینه خدمات و ساخت در ماه می، با کاهش دیگری روبرو شده است. و قیمت را به کانال ۲۳۴۰ دلار اصلاح کرد. اگرچه کاهش قیمت طلا تا حد ذکر شده از روزهای گذشته تا حدودی قابل پیش بینی بود، اما اکنون این سوال برای فعالان بازار ایجاد می شود که آیا روند کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی ادامه خواهد داشت یا این روند. به احتمال زیاد در روزهای آینده با بازگشت به عقب ادامه خواهد داشت

دلیل کاهش قیمت طلا چه بود؟

همانطور که گفته شد، دلیل اصلی کاهش قیمت طلا مربوط به انتشار شاخص های کلیدی اقتصادی آمریکاست که منجر به افزایش شاخص ترس در بین سرمایه گذاران و خریداران طلا و در نتیجه افزایش فشار فروش در بازار شد. . با توجه به شاخص PMI و هزینه‌های تولید، نتایج کنونی رضایت‌بخش نیست و هنوز فاصله قابل‌توجهی با هدف تورم ۲ درصدی فدرال رزرو وجود دارد.

این عامل باعث شده است که سرمایه گذاران در بازار طلا از خرید منصرف شوند و برعکس فشار فروش افزایش یافته است. با توجه به آماری که در حال حاضر از اقتصاد آمریکا منتشر شده است، به نظر نمی رسد که فدرال رزرو حداقل به زودی نرخ بهره بانکی را کاهش دهد. این مشکل منجر به کاهش حجم و تنش در بازار دارایی های پرریسک تر از دلار شده است.

شاخص دلار مانع افزایش قیمت طلا شده است

نکته مهمی که در رابطه با طلا و ارزهای دیجیتال باید به آن توجه کرد این است که حرکت شاخص دلار و قیمت در این بازارها رابطه معکوس با یکدیگر دارند. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، شاخص دلار طی ۵ روز گذشته روند صعودی نسبتا قوی داشته است که نشان دهنده قدرت فزاینده پول داخلی آمریکا در بازار ارز است.

اولین پیش نیاز افزایش قیمت طلا آغاز روند نزولی شاخص دلار و تضعیف جایگاه دلار در بازار ارز است که در حال حاضر هیچ نشانه ای از چنین اتفاقی دیده نمی شود. بنابراین از نظر فاندامنتال باید گفت که دورنمای کنونی اقتصاد آمریکا حاکی از آن است که فدرال رزرو همچنان متعهد به ادامه روند فعلی نرخ سود بانکی در هفته‌های آتی است که تاثیر نامطلوبی بر قیمت ارز خواهد داشت. طلا

باید در نظر داشت که تا زمانی که شاخص دلار در بازار ارز بالا است، نمی توان انتظار افزایش قیمت طلا در بازار و شروع رالی قیمتی جدید را داشت. بنابراین اولین پیش نیاز افزایش قیمت طلا آغاز روند نزولی شاخص دلار و تضعیف جایگاه دلار در بازار ارز است که در حال حاضر هیچ نشانه ای از چنین اتفاقی دیده نمی شود. بنابراین در مورد فاندامنتال باید گفت که چشم انداز فعلی اقتصاد آمریکا نشان دهنده تمایل فدرال رزرو برای ادامه روند فعلی نرخ بهره بانکی در هفته های آتی است که تاثیر نامطلوبی بر قیمت طلا خواهد داشت.

تحلیل فنی قیمت طلا

قیمت طلا (XAU/USD) از خط روند اصلی خاکستری تیره خود در نمودار زیر عبور می کند که منعکس کننده روند صعودی از فوریه است. طلا در حال حاضر احتمالاً در یک روند نزولی کوتاه مدت قرار دارد و موقعیت های فروش را به معاملات طولانی ترجیح می دهد. اگر قیمت به طور قابل توجهی از خط روند انحراف داشته باشد، یک علامت نزولی قوی است. در این صورت باید منتظر کاهش شدید طلا باشیم.

اگر قیمت به طور قابل توجهی از خط روند خاکستری تیره منحرف شود، قیمت طلا ممکن است به هدف خود ۲۳۰۵ دلار (فیبوناچی ۰.۶۱۸) یا تا ۲۲۷۵ دلار کاهش یابد. با این حال، روند میان مدت و بلندمدت این فلز گرانبها همچنان صعودی است و همچنان احتمال معکوس شدن آن وجود دارد.

کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

اگر قیمت به طور قابل توجهی از خط روند خاکستری تیره منحرف شود، قیمت طلا ممکن است به هدف خود ۲۳۰۵ دلار (فیبوناچی ۰.۶۱۸) یا تا ۲۲۷۵ دلار کاهش یابد. با این حال، روند میان مدت و بلندمدت این فلز گرانبها همچنان صعودی است و همچنان احتمال برگشت وجود دارد. تنها عاملی که در حال حاضر می تواند به نفع طلا باشد، حمایت مهم آن در خط روند اصلی است که هنوز شکسته نشده است. با این حال، در حال حاضر هیچ نشانه ای از تغییر احتمالی در تحولات قیمت وجود ندارد. توجه داشته باشید که برای شروع یک روند صعودی جدید باید منتظر بمانیم تا به نقطه مهم ۲۴۵۰ دلار برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا