طلا و ارز

ادامه روند صعودی قیمت طلای جهانی







قیمت طلا قبل از بسته شدن بازار در روز جمعه (۳۱ مه) افزایش یافت و در مسیر چهارمین افزایش ماهانه متوالی، سرمایه گذاران منتظر یک قرائت کلیدی تورم در ایالات متحده بودند که بینش بیشتری از موضع سیاست فدرال رزرو ارائه می دهد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۴۶ دلار و ۱۸ سنت رسید. قیمت طلا تا کنون در این هفته ۰.۵ درصد افزایش یافته است. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳۴۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت طلا از زمان رسیدن به رکورد ۲۴۴۹ دلار و ۸۹ سنت در ۲۰ می ۲.۷ درصد افزایش یافته است. سیاستگذاران فدرال رزرو همچنان انتظار دارند که تورم در سال جاری تعدیل شود، اگرچه بازار کار همچنان قوی است.

بر اساس ابزار CME FedWatch که در حال حاضر قیمت‌ها را تا نوامبر ۶۴ درصد کاهش می‌دهد، شرط‌های معامله‌گران به شک و تردید فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ بیش از یک بار نرخ بهره را کاهش خواهد داد، اشاره دارد.

شمش طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می شود، اما نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را بدون بازده افزایش می دهد.

غول معدنی و فلزات روسیه، نورنیکل، پیش بینی خود را برای مازاد جهانی نیکل در سال جاری کاهش داد، اما گفت که انتظار دارد کسری جهانی پالادیوم افزایش یابد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا