اقتصاد جهان

ادامه سرگردانی ده ها هزار مسافر خطوط هوایی کانادا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود ده‌ها هزار مسافر در جریان اعتصاب رسمی سرگردان بمانند، اگرچه دومین شرکت بزرگ هواپیمایی کانادا، WestJet، با تکنسین‌های تعمیر و نگهداری هواپیما به توافق رسیده است تا به این اعتصاب پایان دهد. مرخصی اعتصاب

وست جت اواخر روز یکشنبه اعلام کرد که هنوز در تلاش است تا ناوگان خود را به هوا بازگرداند و در هفته آینده با اختلالاتی در پروازها مواجه خواهد شد.

انجمن تکنسین‌های تعمیر و نگهداری هواپیما کانادا (AMFA) در بیانیه‌ای از اعضای خود خواست تا در انتظار رأی‌گیری درباره توافق موقت، فوراً به کار خود بازگردند.

حدود ۶۸۰ تکنسین که بازرسی‌ها و تعمیرات روزانه آنها برای عملیات پروازی خطوط هوایی ضروری است، عصر روز جمعه با وجود دستور وزیر کار کانادا “داوری الزام آور” کار خود را ترک کردند.

این شرکت هواپیمایی ۸۲۹ پرواز برنامه ریزی شده را از پنجشنبه تا دوشنبه در شلوغ ترین تعطیلات آخر هفته کانادا که معمولاً سفرها افزایش می یابد، لغو کرد.

یکی از مهم ترین تعطیلات ملی این کشور روز کانادا است که هر ساله در اول جولای جشن گرفته می شود.

اکثریت قریب به اتفاق پروازها یکشنبه لغو شدند زیرا وست جت ناوگان خود را از ۱۸۰ هواپیما به ۳۲ هواپیما کاهش داد و در صدر فهرست لغو جهانی خطوط هوایی بزرگ در آخر هفته قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا