اقتصاد جهان

ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم ها

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی غول انرژی روسیه گازپروم در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد با وجود تحریم های اروپا علیه این کشور، میزان گاز ارسالی به این قاره از طریق اوکراین ۴۲.۴ میلیون مترمکعب است. روز است

وی گفت: گازپروم به ارسال گاز روسیه برای ترانزیت از طریق اوکراین به ایستگاه پمپاژ گاز Sudzha در مقادیر مورد تایید اوکراین ادامه می دهد.

وی افزود: حجم (گاز ارسالی) در ۳۰ فروردین (شنبه) ۴۲.۴ میلیون مترمکعب بوده است. درخواست عبور از ایستگاه پمپاژ گاز سوخرانوفکا رد شد.

بر اساس این گزارش، تا ۲۹ فروردین ماه، میزان گاز صادراتی روسیه به اروپا ۴۲.۴ میلیون مترمکعب بوده است.

خط لوله ترانزیت اوکراین همچنان تنها مسیر برای تحویل گاز روسیه به کشورهای اروپای غربی و مرکزی است.

این در حالی است که صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم به طور کامل متوقف شده است و قرار است خطوط لوله ترکیش استریم و بلو استریم گاز را به ترکیه و کشورهای جنوب و جنوب شرق اروپا برساند.

در ماه مه ۲۰۲۲، اپراتور شبکه حمل و نقل گاز اوکراین اعلام کرد که به دلیل فورس ماژور، جریان ترانزیت گاز به اروپا از نقطه ترانزیت سوخرانوفکا را به دلیل ناتوانی این شرکت در کنترل ایستگاه کمپرسور گاز نووپسکوف در جمهوری خلق لوهانسک متوقف خواهد کرد. . با این حال، گازپروم هیچ مدرکی دال بر فورس ماژور نمی بیند.

در پاییز سال ۲۰۲۲، شرکت اوکراینی “نفت گاز” به دلیل تاخیر در پرداخت خدمات حمل و نقل گاز از طریق اوکراین، شکایتی را علیه گازپروم به دادگاه بین المللی داوری تنظیم کرد.

الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم گفت که این شرکت روسی درخواست داوری در بخش نفت و گاز را غیرقانونی می داند. در همین حال، روسیه می تواند نفت گاز را تحریم کند اگر شرکت اوکراینی اقدامات بیشتری انجام دهد و هرگونه ارتباط با آن شرکت غیرممکن خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا