اخبار اقتصاد ایران

ادامه عملیات ثبت سفارش خودروهای خارجی پلاک منطقه آزاد انزلی

اظهار و ترخیص کلیه خودروهای مشمول تصویب نامه باید از طریق سامانه ترخیص تعهدات ارزی مناطق آزاد سامانه امور گمرکی (EPL) انجام شود. و در عین حال بر اساس تصویب نامه هیات دولت اقدام خواهد شد.

افق میهن، در راستای اجرای مصوبه دولت و شورای اسلامی در خصوص واردات خودروهای جدید; عملیات ارائه خدمات به علاقمندان به خرید خودروهای خارجی با پلاک منطقه آزاد انزلی; توسط این سازمان راه اندازی شد.

بنابراین گزارش، اظهارنامه و ترخیص کلیه خودروهای مشمول تصویب نامه باید از طریق سامانه تسویه تعهدات ارزی مناطق آزاد سامانه امور گمرکی (EPL) انجام شود. و در عین حال بر اساس تصویب نامه هیات دولت اقدام خواهد شد.

از سوی دیگر دریافت تاییدیه های استاندارد خودرو، رعایت استاندارد آلایندگی، بررسی صلاحیت فنی و حرفه ای واردکنندگان خودرو، استعلام اصالت قرارداد واردات خودرو با شرکت های خارجی و خدمات پس از فروش از طریق وزارت ایمنی یا توسعه تجارت. سازماندهی و رعایت حقوق مصرف کنندگان. یکی از مهم ترین مفاد تصویب نامه هیات دولت برای اعمال ثبت سفارش خودرو در مناطق آزاد صنعتی و تجاری ایران محسوب می شود.

لازم به ذکر است در حال حاضر زیرساخت های اداری شامل حضور نیروی انتظامی، بیمه، گمرک و سایر نهادهای همکار به همراه تعیین شرکت های بخش خصوصی با مجوزهای لازم ایجاد شده است و در چند روز گذشته اولین مجوز صادر شده است. ماشین پلاک منطقه بعد از حدود شش سال دوباره آبکاری شد. علاقه مندان برای بهره مندی از این تصویب نامه هیات دولت و واردات پلاک خودرو منطقه آزاد انزلی می توانند به مرکز شماره گذاری خودروهای این سازمان مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا