محیط زیست

ادامه نوسانات دمایی در استان اصفهان/ گردوغبار شرق تا مرکز اصفهان را فرا می‌گیرد

مینا معتمدی در گفت وگو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی وضعیت جوی استان اصفهان گفت: بررسی نقشه ها نشان دهنده عبور موجی ناپایدار از نیمه شمالی استان است. مناطق شمالی و شرقی در ساعات عصر و شب با افزایش سرعت باد همراه است.

وی افزود: این موضوع باعث فعال شدن و خیزش کانون های گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا و افزایش غلظت دودها تا حد ناسالم برای عموم در ساعاتی در مناطق شرق، شمال شرق، مرکز و اصفهان می شود. لازم به ذکر است که شدت این پدیده در نیمه اول امروز خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص هشدار سطح زرد با فعالیت سامانه باد گرد و غبار همراه با کاهش دید و کیفیت هوا از بعدازظهر امروز تا پنجشنبه یازدهم مرداد وی در استان گفت: فعالیت این سامانه با وزش باد شدید تا شدید همراه با گرد و خاک، کاهش دید در نیمه شمالی، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شرقی و مرکزی استان پیش بینی می شود.

وی گفت: مناطق شمال، شرق و مرکز به ویژه اصفهان، آران و بیدگل، کاشان، اردستان، با درودچوپانان خوردن و بیابانک، زواره، کبوتر آباد، کوهپایه، مبارکه، مهاباد، مورچه تو خوردینایین، نجف آباد، نسخه و نطنز متاثر از خیزش گرد و غبار و تشدید هوای غبارآلود خواهد بود.

معتمدی افزود: آلودگی گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا، قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم، احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی نیمه شرقی و احتمال آسیب به سازه های موقت از جمله خطرات سامانه مذکور است.

وی تصریح کرد: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه برای اقشار آسیب پذیر، احتیاط در تردد در هنگام کاهش دید، از پارک خودروها در حاشیه ساختمان های نیمه کاره خودداری شود. کار کردن و درختان فرسوده توصیه می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده بیشینه دمای هوا یک تا سه درجه کاهش و کمینه دما در ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه افزایش می یابد، گفت: این کاهش دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده کاهش می یابد. و حداقل آن فردا صبح به ۲۸ درجه سانتیگراد می رسد.

وی با توجه به اینکه دمای هوای هفت شهر اصفهان امروز در مرز و بالای ۴۰ درجه سانتی گراد ثبت شد، افزود: خوروبیابانک با دمای ۴۲ درجه با درودخمینی شهر با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد، اصفهان، چوپانان، فلورجان، لنجان با دمای ۴۰ درجه گرمترین نقاط استان به ثبت رسیدند.

معتمدی درباره دمای کمتر از ۴۰ درجه در ۲۶ شهرستان استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با حداکثر دمای ۴۲ درجه و بوین میاندشت با حداقل دمای ۱۹ درجه سانتی گراد گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا