ترندهای روز

ادای احترام مکرون به «آلن دلون»

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از جمله چهره هایی است که پس از مرگ آلن دلون به این بازیگر فرانسوی ادای احترام کرد. درگذشت آلن دلون بازیگر مشهور فرانسوی و یکی از نمادهای سینمای فرانسه واکنش های بسیاری را در پی داشته است. دلون که به خاطر نقش‌های ماندگار در فیلم و همچنین شخصیت پیچیده و جنجالی‌اش شناخته می‌شود، از زمان اعلام مرگش واکنش‌های متفاوتی را در میان طرفداران، همکاران و منتقدان برانگیخت.

بسیاری از هواداران و همکاران او از جمله بازیگران، کارگردانان و فرهنگیان با ارسال پیام‌هایی به یاد او تسلیت گفتند و از تأثیر عمیق او بر سینمای جهان گفتند. دلون با بازی در فیلم‌های کلاسیکی چون «سامورایی»، «یوزپلنگ» و «کسوف» خود را یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های سینمای جهان معرفی کرد و به‌خاطر سبک بازیگری منحصربه‌فردش، از او به‌عنوان یکی از چهره‌های ماندگار یاد می‌شود. سینما

به گزارش ددلاین، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه یکی از چهره های مهمی بود که اولین واکنش را به مرگ ستاره سینمای فرانسه داشت و در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آقای کلاین یا روکو، چیتا یا سامورایی، آلن. دلون نقش‌های افسانه‌ای را بازی کرد و با چهره‌ی فراموش‌نشدنی‌اش زندگی ما را تکان داد، او بیش از یک ستاره بود: یک بنای یادبود فرانسوی.

رشیده داتی، وزیر فرهنگ فرانسه نیز نوشت: ما معتقدیم که او جاودانه بود… استعداد و کاریزمای او باعث شد در جوانی هدف هالیوود قرار گیرد، اما فرانسه را افق میهن کرد.

دیگر چهره‌های سرشناس فرانسوی نیز به آل دلونای ادای احترام کردند، شخصیتی که در یک رشته از فیلم‌های کلاسیک فرانسوی در بیش از نیم قرن فعالیت حرفه‌ای ظاهر شد.

جک لانگ، وزیر فرهنگ سابق فرانسه نیز دلون را «غول بازیگر، شگفت‌انگیز و شاهزاده سینما» خواند و نوشت: «او بسیار متواضع، محجوب، محتاط و در عین حال خجالتی بود.

اریک سیوتی، از حزب جمهوری خواه فرانسه، نوشت: فرانسه عزاداری شخصیت بزرگ و مقدسی است که نسل ها در زندگی روزمره مردم فرانسه حضور داشته و مدت هاست که ما را متاثر کرده است.

فیلیپ لابرو نویسنده و کارگردان فرانسوی نیز در واکنش به مرگ آلن دلون در سن ۸۸ سالگی نوشت: “خداحافظ دوست. مجموعه ای فوق العاده از فیلم ها، شخصیتی باورنکردنی و جذاب. زیبایی برای توضیح رشد استثنایی استعداد او کافی نیست. او بهترین ستاره سامورایی بود.

آلن دلون که در ۸۰ فیلم از جمله چندین شاهکار بازی کرده است، اولین بار در سال ۱۹۶۰ زمانی که ۲۵ سال داشت با بازی در فیلم “ظهر بنفش” ساخته رنه کلمنت کشف شد.

بسیاری از فیلم ها با بازی آلن دلون به کلاسیک سینما تبدیل شدند و در طول دوران حرفه ای خود با کارگردانان مشهوری چون آنتونیونی، ویسکونتی، ملویل و گدار در کنار بازیگران بزرگی چون «ژان گابن»، «عمر شریف»، «لینو» همکاری کرد. ونتورا، «کلودیو کاردیناله»، «مونیکا ویتی» و… جلوی دوربین رفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا