ترندهای روز

ادعای دانشمندان: هوش مصنوعی زمان مرگ را هم پیش‌بینی می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دانشمندان می گویند: سیستم جدید هوش مصنوعی مشابه «چت JPT» قادر است زمان مرگ افراد را با دقت بالایی پیش بینی کند، البته تاکید کردند که این سامانه نباید توسط شرکت های بیمه استفاده شود.

به گزارش ایندیپندنت، دانشمندان دانشگاه فنی دانمارک (DTu) اعلام کردند که این مدل هوش مصنوعی بر اساس داده های شخصی مردم دانمارک آموزش داده شده است و نشان می دهد که شانس مرگ را با دقت بیشتری از هر سیستم دیگری پیش بینی می کند.

در این مطالعه، محققان داده‌های سلامت و بازار کار، از جمله اطلاعات مربوط به تحصیل، بازدید از پزشک و بیمارستان، تشخیص‌های پزشکی، درآمد و شغل ۶ میلیون دانمارکی را بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ تجزیه و تحلیل کردند. سپس دانشمندان این مجموعه داده‌ها را به کلمات تبدیل کردند تا آموزش دهند. مدل زبان بزرگ به نام Life2vec. این مدل زبان مشابه فناوری مورد استفاده در برنامه های هوش مصنوعی مانند GPT Chat است.

بر اساس نتایج این مطالعه که در مجله “Computational Science of Nature” منتشر شده است، زمانی که مدل هوش مصنوعی الگو را در داده ها یاد گرفت، توانست عملکرد بهتری نسبت به سایر سیستم های پیشرفته نشان دهد و نتایجی مانند شخصیت را پیش بینی کند. و زمان مرگ با دقت بالا. کند بینی

محققان داده‌های گروهی از افراد ۳۵ تا ۶۵ ساله را که نیمی از آنها بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ مرده بودند، گرفتند و از یک سیستم هوش مصنوعی خواستند تا پیش‌بینی کند چه کسی زنده است و چه کسی زنده نیست. مرده.

نتایج این مدل ۱۱ درصد دقیق‌تر از سایر مدل‌ها یا روش‌های هوش مصنوعی موجود توسط شرکت‌های بیمه برای قیمت‌گذاری بود.

سانی لیمان، نویسنده اصلی این گزارش پژوهشی از دانشگاه فنی دانمارک، می‌گوید: «نکته جالب این است که زندگی انسان را زنجیره‌ای طولانی از رویدادها در نظر بگیریم؛ زیرا یک جمله در زبان از یک رشته کلمات تشکیل شده است. محققان به دنبال پاسخگویی به سوالاتی مانند احتمال مرگ یک فرد در چهار سال آینده بودند.

آنها دریافتند که پاسخ های این مدل هوش مصنوعی با یافته های موجود مطابقت دارد. مانند زمانی که همه عوامل دیگر در نظر گرفته می‌شوند، افرادی که در موقعیت‌های رهبری هستند یا دارای درآمد بالا هستند، احتمال دوام و بقای بیشتری دارند. مرد بودن، داشتن مهارت ها یا مشکلات روانی با افزایش خطر مرگ مرتبط است. این مدل همچنین توانست نتایج یک تست شخصیت را در بخشی از جامعه بهتر از سیستم های هوش مصنوعی موجود پیش بینی کند.

این دانشمندان در عین حال تاکید کرده اند که این مدل به دلیل ملاحظات اخلاقی توسط شرکت های بیمه مورد استفاده قرار نگیرد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا