اخبار اقتصاد ایران

ادعای عشقی: بانک‌ها و هلدینگ‌ها به داد بورس می‌رسند :: افق میهن

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین طرح ها و تصمیمات حمایتی سازمان و شورای عالی بورس از بازار سرمایه را تشریح کرد.

به گزارش افق میهن، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و دبیر شورای عالی بورس گفت: مهمترین پیشنهادهای مطرح شده در شورای عالی بورس بر اساس تامین منابع لازم برای حمایت است. بازار به صندوق های حمایتی بازار (صندوق های توسعه و تثبیت). با مساعدت بانک مرکزی و همچنین صدور اسناد تامین مالی ثانویه از موسسات مالی بازار از جمله صندوق های حمایتی بازار، مقرر شد عملیات اجرایی آن از امروز آغاز شود.

وی افزود: عملیات مشابهی نیز توسط هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری انجام خواهد شد تا سرمایه گذاران از آینده سهام خود اطمینان حاصل کنند.

عشقی گفت: با توجه به دامنه نوسانات، ضمن رصد مستمر شرایط بازار و ریسک های مرتبط با آن در چند روز آینده، تصمیمات مقتضی قبل از شروع بازار در روز شنبه اتخاذ و به اطلاع عموم سرمایه گذاران محترم می رسد.

وی افزود: تصویب نهایی قانون اصلاح بند ج تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان نیز پایان خوشی برای پیگیری همه جانبه فعالان بازار و سازمان بورس از دولت بود. و مجلس که اثرات مثبت قابل توجهی برای شرکت های پذیرفته شده و موسسات مالی فعال دارد. سرمایه در بازار خواهد داشت. با توجه به کاهش نرخ مالیات در سال ۱۴۰۲ لازم است شرکت ها در این زمینه شفاف سازی های لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا