فناوری

ادعای قائم مقام وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت ثابت ۲۱ درصد زیاد شده است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور ارتباطات گفت: طبق آمار از نیمه دوم آذرماه سال گذشته تا نیمه اول تیرماه امسال سرعت اینترنت ثابت ۲۱ درصد افزایش یافته است.

امیر محمدزاده لاجوردی در سرمقاله ای با اعلام خبر راه اندازی دومین لینک مستقیم ایران و عراق در صفحه شخصی خود از کاربران خواست تا پیشنهادات خود را برای خدمات ارتباطی در عراق ارائه دهند.

لاجوردی افزود: با افزایش استفاده از پیام رسان های ایرانی در عراق، دومین ارتباط مستقیم ایران و عراق راه اندازی شد. ارتباط مستقیم سرعت پیام رسان های ایرانی در عراق را پنج برابر می کند. به زودی برای مذاکرات اربعین به عراق سفر خواهم کرد. پیشنهاد شما برای ارتباط، خدمات پستی و بسترهای ایرانی در آنجا چیست؟

وی همچنین با اشاره به وضعیت سرعت اینترنت گفت: طبق آمار از نیمه دوم آذرماه گذشته تا نیمه اول تیرماه امسال سرعت اینترنت ثابت ۲۱ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتور این حوزه به شدت بر کیفیت شبکه نظارت و ارزیابی می کند و برای شفافیت آن را در سایت «نت سیج پلاس» در دسترس عموم قرار داده است، گفت: . هاد: بر اساس آمار و نتایج ثبت شده میانگین سرعت اینترنت اپراتور همراه اول از اواسط آذرماه سال گذشته تا نیمه اول خرداد امسال از ۱۱.۴۲ به ۱۳.۸۴ مگابیت بر ثانیه و در اپراتور ایرانسل از ۱۰.۹۵ به ۱۲.۶۴ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

لاجوردی در خصوص سرعت اینترنت ثابت گفت: بر اساس آمار مجموعه «اوکلا» میانگین سرعت اینترنت ثابت کشور در نیمه اول تیرماه ۱۵.۲۸ مگابیت بر ثانیه و در نیمه دوم آذرماه گذشته ۱۲.۶۲ مگابیت بر ثانیه بوده است. ; یعنی سرعت اینترنت ثابت در این مدت ۲۱ درصد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا