فناوری

ادعای یک شرکت چینی: توسعه باتری اتمی که می‌تواند گوشی شما را تا ۵۰ سال شارژ نگه دارد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یک استارت آپ چینی از باتری اتمی جدیدی رونمایی کرده است که ادعا می کند می تواند تا ۵۰ سال بدون نیاز به شارژ یا نگهداری برق تولید کند. اگر ادعای این استارت آپ صحت داشته باشد، در آینده می توانیم از وسایل برقی مختلف مانند گوشی تا سال ها بدون شارژ مجدد استفاده کنیم.

شرکت چینی Betavolt در بیانیه ای اعلام کرد که باتری اتمی آنها اولین باتری در این اندازه در جهان است که انرژی اتمی را در اختیار مردم قرار می دهد. این استارتاپ ۶۳ ایزوتوپ اتمی را در یک ماژول کوچکتر از یک سکه قرار داده است.

استارت آپ Betavolt ادعا می کند که نسل بعدی باتری ها در حال حاضر وارد فاز آزمایشی شده اند و در نهایت وارد فاز تولید انبوه برای مصارف تجاری مانند تامین انرژی گوشی ها و پهپادها خواهند شد.

تامین انرژی با باتری اتمی به مدت ۵۰ سال

به گفته Betavolt، اولین باتری اتمی این شرکت می تواند ۱۰۰ میکرووات برق و ۳ ولت ولتاژ تولید کند. اندازه این باتری برابر با ۱۵×۱۵×۵ میلی متر مکعب است، البته Betavolt می خواهد تا سال ۲۰۲۵ یک باتری اتمی ۱ واتی بسازد.

به گفته این شرکت، این باتری ها را می توان به یکدیگر متصل کرد تا قدرت بیشتری دریافت کند، بنابراین شاید در آینده گوشی هایی ساخته شوند که نیازی به شارژر نداشته باشند و سال ها بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنند. در واقع، Betavolt آینده ای را متصور است که در آن تلفن ها نیازی به شارژ مجدد ندارند. علاوه بر گوشی، با این فناوری می توان پهپادهایی ساخت که سال ها بدون نیاز به شارژ مجدد در هوا پرواز کنند.

باتری اتمی

Betavolt ادعا می کند که طراحی لایه ای این باتری آن را در برابر آتش یا انفجار مقاوم می کند. علاوه بر این، باتری چینی می تواند در محدوده دمایی منفی ۶۰ تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد کار کند.

باتری های اتمی با شکافت هسته ای برق تولید می کنند. مشابه فناوری مورد استفاده در ضربان سازها و فضاپیماها. اما مردم عادی به دلیل وجود عناصر رادیواکتیو مانند پلوتونیوم که خطرات زیادی دارد از این فناوری استفاده نمی کنند.

باید منتظر ماند و دید که آیا وعده Betavolt محقق می شود یا فقط یک ادعا باقی می ماند. اگر آنها واقعاً بتوانند باتری‌های اتمی ایمن بسازند که سال‌ها دوام می‌آورند، صنعت گوشی‌های هوشمند دستخوش یک انقلاب بزرگ خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا